Gå til innhold

Min ombygde -98 E36 M3 3.2 (VANOS overhaling s.20!)

matss
 Share

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
  • Svar 331
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kommer med en liten update for å holde liv å tråden, dessverre ingen bilder denne gangen da jeg som alltid glemmer å ta bilder mens jeg holder på!

Gikk til innkjøp av 5 liter Omega 690 75w-90 girolje, som jeg fylte på girkassa og diff'en. Dette er en industriolje som koster nærmere 500,- per liter!

Og ja, den gjorde nytta si. Fjernet MYE støy, dessverre ikke så mye jeg hadde håpet på. Menmen, jeg betalte ikke ei krone for den ;)

For dere som lurer på Omega olja, sjekk ut denne linken så skjønner dere hva jeg snakker om:

Fikk også byttet motorolje + oljefilter, hadde kun kjørt 5-6000 km på forrige olja, så var egentlig litt unødvendig. Men siden jeg får 82% rabatt på Mobil1 5w-50 olje fra jobben, så koster det meg ikke veldig mye for et oljeskift! Denne olja brukes på de grommeste Mercedes AMG'ene, så funker nok mer enn godt nok for S50'en og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg veldig godt, og det undersøkte jeg første gang jeg skulle bytte til denne oljen, så det skal ikke være noe problem! Har kjørt på den en stund nå, ikke første gang jeg bruker den. Har også en kompis som har kjørt med denne oljen på sin S38 i et par sesonger nå, så det bekymrer meg ikke.

AMG var kun et eksempel i og med at jeg jobber med Mercedes, og er de bilene vi bruker den oljen på.

Skryter ikke av oljen, men den har de kravene som trengs, og penger spart, så hvorfor ikke ;) Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har lettet svinghjul og greier. Forrige eier opplyste ikke om hva som er blitt montert, så da er det jo fint at du "einar" kunne svare på det! hehe. Du som har drevet mye med bilen min;) Men vil ha noe annet, orker ikke den tunge clutchen lenger.. Har ikke behov for det slik jeg bruker bilen.

Er mest interessert i å ha en org. clutch, og et lettere dobbelmasse svinghjul. Noen forslag?

Noen steder står det dette:

"NOTE: Replacement of dual mass flywheel may cause added gear noise"

Er det jeg helst vil unngå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. har de kite på min 328 og det er mye morsomere bil nå enn me org svinghjul. men så ble pedalen min hard. travelt viss man kjører mye i byen og ved køkjøring. Men tror du har letta svinghjul fra før?

Opplever du noe slags støy/ulyd fra varm girkasse med dette kit'et? På tomgang feks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!!! Glemte å si de. Vet ikke om det er girkassa eller selve svinghjule men er en slags rasle lyd når jeg kjører oppover bakke i 3-4-5 gir under 2000rpm. hadde jeg vist om en lett dobbelmasse ville jeg heller gått for det. syns også å ha lest at folk kjører me m20 svinghjul som skal være mye lettere men noe mer vet ikke jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ren fysikk at man får rasle lyder (gear rattle) når man bytter til lettere svinghjul. Jo lettere man har, jo mindre tar det opp vibrasjoner fra motoren. Simple as that. enkelte kasser kan også ha større tannklaring i form av slitasje, som da kan gi mer støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...