Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal bytte servo oljen på e34en, det står zf på lokket, oljen som er der nå er rød.

kan eg bare hive på rød så er det godt nok, eller er det en spesiell siden det står zf på lokket.

noen som vet?

Skrevet

står vel ZF på del aller fleste, da det er ZF som har laget styresystemet.

Det du skal se etter er om det står "ATF" (som det gjør i 99% av tilfellene) eller om det er klistra på en lapp der det står CHF.

Du skal nesten garantert ha ATF olje, og det er ATF som er på siden den er rød.

Skrevet

hyggelig

ja.. det finnes chf 7.1 og 11s eller noe sånt.

på e34 gjelder dette biler med nivåreg, på nyere kan det være begge deler (vanligste er atf). I tillegg så hender det man bytter oljetype ved ulyder, f.eks e60..

• 3 years later...
Skrevet

På min er det ikke nivåregulering men det står chf s11 på lokket, MEN det er atf olje på tanken??

På min står der chf 7.1. Folka på Biltema sa at det gikk bra med den røde servoolja de har der. Husker ikke navnet i farta..

Skrevet

Ja for chf olja er vell grøn?

Har du nivåregulering på din bil da?

Har skjekka utstyrslista på bilen, og det står den har det.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Ok ja men da skal du ha chf, men skjønner ikke hvorfor min som ikke har det er merket med chf på toppa........ Men det er atf nedi tanken;)

Skrevet

chf 7.1. og 11s er forskjellige oljer,bruk enten eller,samme om man bruker vanlig atf bare all oljen er lik,blandinger tærer på pakningene i servoen.

Skrevet

På min står der chf 7.1. Folka på Biltema sa at det gikk bra med den røde servoolja de har der. Husker ikke navnet i farta..

Litt rart biltema anbefaler denne oljen til din bil som skal ha chf da det står i beskrivelsen:

"Delsyntetisk. For automatiske girkasser der såkalt ATF-olje av type Dexron® III, Dexron® IID eller Dexron® IIE foreskrives"

Skrevet

Litt rart biltema anbefaler denne oljen til din bil som skal ha chf da det står i beskrivelsen:

"Delsyntetisk. For automatiske girkasser der såkalt ATF-olje av type Dexron® III, Dexron® IID eller Dexron® IIE foreskrives"

Som jeg skrev over, så mente jeg fargen på flasken, altså ikke fargen på oljen. Rød flaske, grønn olje :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...