Gå til innhold

BmOles 525 prosjekt, Update, lakkert bil !

Anbefalte innlegg

• 4 weeks later...
  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Takk :)

Bra valg ja! spør du meg så er e34 det mest nydlige BMW har kommet med!

Gratulerer med E34 da:)!

Vet felgene ikke er di peneste, men blei jo forbedring!

Og skal snart også sta å se på 2 E34 til!!

Skrevet
:P Skaffe en liten samling av dem ja. Er nå desverre litt lite plass til for mange av dem her. :s Tenker kanskje å anskaffe meg en 525i delebil å bygge om. :)
Skrevet
:P Skaffe en liten samling av dem ja. Er nå desverre litt lite plass til for mange av dem her. :s Tenker kanskje å anskaffe meg en 525i delebil å bygge om. :)

Må nok ha samling av di ja! Begynner og stige i pris også så om noen år kan jeg sitte på noe verdifult vil jeg tro:)

Har liten plass her jeg bor, så jeg er på leting etter lokale her jeg bor.. men ganske lite og finne:/

Tja 525 har artige motorer:) Men bygge om til hva?

Har fått snurrbo basillen, Har en liten turbo jeg kanskje kunne bygget opp på 518? Med kvass kam, tror jeg den ville bli grei. må undersøke litt mer om jeg kan bruke org gasser og hva som må gjøres med toppen, og om stemplene vil holde? Noen som vet?:)

Skrevet
Hva er det du har i førersetet, massasje :) ?

Hehe, Ja, Slike puter med Magneter i, skal vist være sunt for muskler og ledd vistnok.

forrige eier orket ikke og ta den ut av bilen så, Har ikke orket jeg helder enda x)

• 3 weeks later...
Skrevet

Da var det en update igjen folkens!

Har fått gjort litt siden forrige gang, Og denne gangen tok jeg 525èn.

Bildene får tale for seg:)

Tok den fram!

IMAG0109.jpg

IMAG0110.jpg

Skiftet luftmengdemåler, Gikk Skikkelig med en gang, En god ting!

IMAG0111.jpg

Fysja! liker ikke!

IMAG0112.jpg

IMAG0114.jpg

framfanger av :)

IMAG0115.jpg

Av med den bulka skjermen!

IMAG0116.jpg

IMAG0117.jpg

Er sikker på den forrige eieren holder til her på Bimmers, Noen som kjenner igjen denne plata?:D

IMAG0119.jpg

IMAG0120.jpg

Tøff var den i allefall! Skal få seg ett strøk lakk den og:)

IMAG0121.jpg

Fant fram en annen skjerm, Nesten ikke brukt. Fik med en kompis.

Så sandblåste det som var av rust!

IMAG0125.jpg

IMAG0126.jpg

Ferdig blåst på alle rustede plasser, og ferdig vasket invendig:)

IMAG0127.jpg

ett strøk over med Rust converter, som koser seg med metallet!

IMAG0129.jpg

IMAG0132.jpg

Tectyl! Grisete greier!

IMAG0133.jpg

IMAG0134.jpg

IMAG0137.jpg

Så litt syregrunning!

IMAG0138.jpg

IMAG0139.jpg

IMAG0141.jpg

å så fant jeg ut jeg skulle kose litt med Grøftelysene!

IMAG0142.jpg

IMAG0143.jpg

IMAG0144.jpg

[imghttp]

så nå er det bare og ha av den andre skjermen, Og ta rust på den.. Tectylere osv..

Og demontering av V8 fronten og klargjøring!:)

noen formeninger?

• 4 weeks later...
Skrevet

Flott pågangsmot du har. Og som Tzunami sier, er ikke bestandig du merker oss men vi er her og leser og ser på BILDER :D

• 3 weeks later...
Skrevet
Flott pågangsmot du har. Og som Tzunami sier, er ikke bestandig du merker oss men vi er her og leser og ser på BILDER :D

Hehe, Takk!

Er mine første prosjekt!

og siden dere liker bilder, blir det nok flere bilder frammover!

I går var jeg og så på en Bmw 518 1990 modell! Den har hatt motorbytte, til den nyere motoren, den jeg vil ha i min andre 518, Og kanalene er hele på den! Noen deler er tatt. i fronten vel og merke.

Setene inne i bilen er bare og kaste, men ellers er den en BRA donorbil. Knust frontrute dessverre.. Men får den for 1500 så jeg har jo spart meg en del deler, Skal ribbes.

Så blir nok en masser med bilder en dag, i morgen skal jeg rydde plass på ett garasjeloft.

525 skal skrues på en dag! på med den andre skjermen og få på v8 front!

Forhandler meg en ny frontrute, så blir nok skiftet den også, etter lakkering:)

• 1 month later...
Skrevet

Heisann

Fått gjort litt, men først noen dårlige nyheter..

har hatt innbrudd i 525en.

tyvene fikk med seg anlegg taksert til 14 tusen kroner, pluss di ødla alle stolene..

Tyvene ble observert av 2 kompiser og det ble biljakt og politiet tilkalt, men di kom alt for sent..

har skiltnummer og vitne, så di blir nok tatt!

var 3 latviske menn, så di skal bli tatt før eller senere!

Anyway, noen skrubilder, og klargjøring av motorbytte på ene 518:)

litt skrubilder!

skruiing-1.jpg

Min faste medhjelper er alltid med!

skruing-1.jpg

Måtte jo teste etter att mye dødvekt kom av! :P

skruinge-1.jpg

Spant noe lettere når mye vekt kom av!:)

buurnign-1.jpg

• 6 months later...
Skrevet

Hei, er vel på tide og oppdatere en dag.

Har fått gjort noe med bilen, det er:

Rustsveising av kanaler, Sandblåst en del rust. :evil:

Men nå er ALL rust vekk [-o<

Mangler og få sparklet litt på kanaler med stålsparkel etterfulgt av finsparkel.

Ferdig med og slipe ned v8 pansere invendig, og bagasjeluke, Så det skal lakkeres invendig over helga.

Har funnet fram dører og begyndt og sandblåse der det er rust, alle på nederste del under listene :? Ikke helt ferdig enda..

Tatt rust som er på karosseriet, i bensinluka, og litt nederst der framskjermene skrues fast. Samt begge kanaler bake. Så enesteste som står igjen er dørene.

Samla meg litt interiørdeler, men savnet fortsatt seter, Blir en kombo mellom svart og hvitt, noe skinn :) Har også fått handla meg lakk, orginalfarge, husker ikke om den het Furstenoff Grunlandsgrun eller bare Grunlandsgrun? Klarlakk og noe filler til sparkelområder.

Klarte også og ta ut en rute fra en delebil uten skader! brukte pianotråd og startet først oppe i midten, og sidene i midten, og så nede i midten. :D

Da det var tyveri i bilen ble baksete ganske ødlagt, hattehyllen revet opp. og litt smådill. Anlegget stjålet, og kappet phonokabler.. Kjedlig men..

Fant tyvene etter 4 dager, og dem ble gjennomsøkt av politi, men dem hadde ikke mine ting.

Men dem fant en del annet tyvgods. Di er fortsatt på ferde på sunnmøre, så pass opp for 5 karer i fra littauen med kampingvogn og en Audi 100 med skiltnummer ADC098.

Dem jobber som steinleggere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...