Gå til innhold

Dreneringsproblem E39. HJELP?!?! OPPDATERT 7/6


LasseEllingsen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk meg en ubehagelig overraskelse i dag. Da jeg holdt på å rengjøre i bagasjerommet og tok ut reservehjulet så jeg at det lå sinnsykt mye vann i hjulbrønnen, ca 5 liter(!). Fant noen svamper og fikk tømt hjulbrønnen. Lakk hadde løsnet og det var tydelig at forrige eier har hatt samme problem, for det var lakkert med en blåfarge som ikke var helt lik min. Vannet kommer fra høyre side der batteriet ligger. Antar at det er dreneringssystemet fra taket som er tett eller ødelagt?

Er det noen som vet hva det kan være?

EDIT 7/6

Har enda ikke funnet ut hva problemet er. Men etter harde nedbørsdager i Bergen har det komt nye 5 liter vann i hjulbrønnen, så jeg tok meg tid til å prøve å finne problemet.

Baklysadapterne ligger i hjulbrønnen, så det er ugunstig å ha mye vann her :evil:

2g2uraap1o8q90lc1cew.jpg

Jeg ser at vannet kommer fra høyre side bak batteriet

dsi10ymw30g7yrj3zcrp.jpg

Så jeg skrudde det ut. Jeg har forøvrig kjørt med takluken igjen hele tiden, så jeg kan ikke tenke meg at det er der problemet ligger. Rød pil er vel et vannavløp som går ut ved bakskjermen, og det er på plass. Men spørsmålet er: hva er den gule pilen? Er det også et vannavløp? Og jeg antar at den skal være festet et sted, men HVOR?

o817l89jhp2p3jcmos20.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fikk meg en ubehagelig overraskelse i dag. Da jeg holdt på å rengjøre i bagasjerommet og tok ut reservehjulet så jeg at det lå sinnsykt mye vann i hjulbrønnen, ca 5 liter(!). Fant noen svamper og fikk tømt hjulbrønnen. Lakk hadde løsnet og det var tydelig at forrige eier har hatt samme problem, for det var lakkert med en blåfarge som ikke var helt lik min. Så har vannet kom fra høyre skjermen der batteriet ligger. Antar at det er dreneringssystemet fra taket som er tett eller ødelagt?

Er det noen som vet hva det ellers kan være? Hvordan jeg kan få finne ut om det er dreneringssystemet?

Bannade drit...

Ta og fjern mesteparten av dekslene i bagasjerommet, så får du hjelp av en person til og spyle over bilen mens du ligger inne i bagasjerommet med lommelykt og lyser etter lekkasjer :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgradert med andre baklys muligens?

Hold ett øye med pakningene rundt baklyktene.

Ja har gjort det. Men antar at det kommer fra taket et sted da jeg kan se spor fra rennende vann i høyre bakskjerm.

Det er et soltak avløpsrør som kommer ut i batterirommet. tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire slanger ja. En i hvert hjørne på takluke-kassetten.

Disse går ned i A og C stolpene. Foran skal vannet komme ut rett bak forhjulene. Usikker på hvor det kommer ut bak, men mener det er rett foran bakhjulene. Ikke i batteribrønnen uansett.

Disse slangene kan ha en tendens til å løsne fra selve taklukekassetten slik at vannet kommer inn i cupeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei!

Har enda ikke funnet ut hva problemet er. Men etter harde nedbørsdager i Bergen har det komt nye 5 liter vann i hjulbrønnen, så jeg tok meg tid til å prøve å finne problemet.

Baklysadapterne ligger i hjulbrønnen, så det er ugunstig å ha mye vann her :evil:

2g2uraap1o8q90lc1cew.jpg

Jeg ser at vannet kommer fra høyre side bak batteriet

dsi10ymw30g7yrj3zcrp.jpg

Så jeg skrudde det ut. Jeg har forøvrig kjørt med takluken igjen hele tiden, så jeg kan ikke tenke meg at det er der problemet ligger. Rød pil er vel et vannavløp som går ut ved bakskjermen, og det er på plass. Men spørsmålet er: hva er den gule pilen? Er det også et vannavløp? Og jeg antar at den skal være festet et sted, men HVOR?

o817l89jhp2p3jcmos20.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...