Gå til innhold

Fusker/lugger, 520i touring 1993 (e34)

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er ikke så lett, hvis man ikke vil "prøve og feile" litt, når man ikke får tatt diagnose. Uten diagnose blir jo alt mer eller mindre gjetting.

Jeg vet det ikke er lett og det er jo derfor jeg spør her inne om noen vet...

Om det hadde vert lamnda sonde så hadde jeg skjønt det, da hadde bilen fusket mere og ikke på ett bestemt turtall.

Jeg har feilsøkt en del og forstår ikke hva det kan være, har målt ting for å se om det er i orden og...

Virker ut som jeg må bite i det sure eplet og levere bilen inn på verksted for å få de til og få kontakt med hjernen.

Men kunne jeg ha sluppet det akkurat nå så hadde jeg vert glad... Hadde tenkt til å levere den på verksted i sommer...

Utfordringen blir om man ikke tar diagnose, og ikke har noen klare indikasjoner på hva det kan være, er at man får veldig mange forslag til hva som kan være galt. Men det er jo en fremgangsmåte det også - så kan man sjekke ut alt som koster lite penger først :wink:

Kan det være overslag fra coilene da? Er det helt tørt nede ved pluggene? Tenker på de hettene som går over pluggene, om de er helt i orden...

Eller kan det være slitne dyser?

Har du skiftet bensinfilter?

Bare forslag...

Skrevet
Hadde samme symptomer på min E39 - det viste seg å være veivhusventilasjonen. Dette synes ikke på diagnose heller..

Sant nok, da er det i tilfelle dette du snakker om?

NzIyX3A=.png

• 1 month later...
Skrevet

Nå har jeg feilsøkt bilen en del og skjønner ingen ting. Ikke er det lambda sonda og jeg har hatt bilen på diagnose test.

Det eneste som kom ut i den testen var noe med ett par av sylindrene, lang gnist osv. kan dette ha noe med coilene og gjøre?

Skrevet

Jeg hadde samme problemet på flere av bilene mine, og det løste seg da jeg skifta alle coilene. Hvis du har ei tenningslampe så kan du koble den til rett før hver coil og ruse bilen og se om den kutter gnisten, eventuelt kjøpe sånn biltema prøveplugg som står mellom plugg og coil og ta en og en coil for seg. Jeg hadde liggende coiler så jeg bare skifta de. Blir fort dyrt å kjøpe alle nye. Om du kobler ut stikket til LMM og Lambda, slutter den å fuske da? Da går den i nødprogrammet.

Skrevet
Jeg hadde samme problemet på flere av bilene mine, og det løste seg da jeg skifta alle coilene. Hvis du har ei tenningslampe så kan du koble den til rett før hver coil og ruse bilen og se om den kutter gnisten, eventuelt kjøpe sånn biltema prøveplugg som står mellom plugg og coil og ta en og en coil for seg. Jeg hadde liggende coiler så jeg bare skifta de. Blir fort dyrt å kjøpe alle nye. Om du kobler ut stikket til LMM og Lambda, slutter den å fuske da? Da går den i nødprogrammet.

Bilen fusker enda, så det er sagt...

Før jeg leverte bilen på diagnose så fikk jeg faktisk tips fra BMW verkstedet om å ta ut lambda sonda og kjøre en tur, var problemet borte da så hadde det vert den etter hva de sa. Hadde det vert LMM så hadde det vist seg på diagnosen.

Jeg vet at når en kutter ut ting så går bilen i nødprogrammet, den fusker både i nødprogram og når den ikke er i nødprogram.

Men kan du forklare meg hvordan du tenker ang det med tenningslampe eller prøveplugg? Skjønner ikke hvordan jeg skal få det til slik som coila sitter skjønner du... Har alt tenkt på dette.

Er slik coil osv som sitter ned i Wanos motoren.

MTIyMzlfcA==.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...