Gulljenta Skrevet Februar 6, 2011 Skrevet Februar 6, 2011 Bilen min fusker/lugger ved 2500-2750 omdreininger både på 3,4 og 5 gir. Den kan gå bra en stund så kommer luggingen/fuskingen litt, så går det over litt så kommer det igjen... Jeg prøver og lage noe her som kan si dere litt om hvordan det er, bindestrek er da den går bra 1 tall er da den fusker. ------------111-----------1111111------111------11--- Håper dette er forstålig da, det er bare for å ilustrere. Jeg har hatt bilen inn på ett verksted for å slukke airbag lampa, men de på verkstedet fikk ikke kontakt med hjernen i bilen. Så da blir det jo ett problem med å få en diagnose av problemet. Så derfor spørr jeg dere her inne om noen vet hva problemet kan være!?
todleif Skrevet Februar 6, 2011 Skrevet Februar 6, 2011 Fjusker det ved gasspådrag eller når du kjører i ein konstant hastigheit? er det lenge siden det vart bytta luftfilter, tennplugger osv?
Gulljenta Skrevet Februar 6, 2011 Forfatter Skrevet Februar 6, 2011 Fjusker det ved gasspådrag eller når du kjører i ein konstant hastigheit?er det lenge siden det vart bytta luftfilter, tennplugger osv? Det er når jeg kjører i jevn hastighet... Tennplugger og luftfilter er skiftet nylig..
Gulljenta Skrevet Februar 6, 2011 Forfatter Skrevet Februar 6, 2011 lamnda sonde Huh, kan den gjøre dette? Tenker siden det gjelder bare på ett turtallsområde...
vegard89 Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 Skjer dette når den står på tomgang? skjer dette når den er kald eller varm? eller konstant? sjekket lmm ?
PenguiN- Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 hadde den type fjusk du beskriver når pluggledningene var moden for utskiftning! Enkel og billig sak og bytte
Gulljenta Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Skrevet Februar 7, 2011 Skjer dette når den står på tomgang?skjer dette når den er kald eller varm? eller konstant? sjekket lmm ? Hvis du har lest så hva jeg har skrevet, så skjer det når jeg kjører. Det skjer når den er varm. Jeg har skjekket lmm, mener da hvis det er noe galt med den skal det skje over hele fjøla.
Gulljenta Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Skrevet Februar 7, 2011 hadde den type fjusk du beskriver når pluggledningene var moden for utskiftning! Enkel og billig sak og bytte Jeg har akkurat skiftet plugger og hadde det samme før jeg skiftet de.
vegard89 Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 Okei! Prøv med lambdasone. et sted må man jo begynne
PenguiN- Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 Plugger og pluggledninger er jo to helt forskjellige ting
Gulljenta Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Skrevet Februar 7, 2011 Plugger og pluggledninger er jo to helt forskjellige ting Det sitter da en coil over hver plugg da, så det fins ikke pluggledninger på en M50. Og desuten får ikke dette bilen til å fuske/lugge på ett bestemt turtall.
Gulljenta Skrevet Februar 7, 2011 Forfatter Skrevet Februar 7, 2011 Okei!Prøv med lambdasone. et sted må man jo begynne Joa men jeg har overhodet ikke lyst til å legge ut tusenvis av kroner bare for å prøve meg fram. Siden fuskingen er turtall spesifikt så har jeg liten tru på at det er lambdasonde'n. Den fusker nemmelig bare ved jevn hastighet ved 2500 til 2750 omdr. på 3,4 og 5 gir. Altså ikke når en gir gass.
2000Touring Skrevet Februar 7, 2011 Skrevet Februar 7, 2011 Er ikke så lett, hvis man ikke vil "prøve og feile" litt, når man ikke får tatt diagnose. Uten diagnose blir jo alt mer eller mindre gjetting.
Gulljenta Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 Er ikke så lett, hvis man ikke vil "prøve og feile" litt, når man ikke får tatt diagnose. Uten diagnose blir jo alt mer eller mindre gjetting. Jeg vet det ikke er lett og det er jo derfor jeg spør her inne om noen vet... Om det hadde vert lamnda sonde så hadde jeg skjønt det, da hadde bilen fusket mere og ikke på ett bestemt turtall. Jeg har feilsøkt en del og forstår ikke hva det kan være, har målt ting for å se om det er i orden og... Virker ut som jeg må bite i det sure eplet og levere bilen inn på verksted for å få de til og få kontakt med hjernen. Men kunne jeg ha sluppet det akkurat nå så hadde jeg vert glad... Hadde tenkt til å levere den på verksted i sommer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå