KKise Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Her for litt siden skulle jeg en tur til byen å handle, og på vei ned begynte det å hyle fra motoren. Faen reima tenkte jeg, å kjørte hjem å stramma reima. (Den blei bytta for 3-4 måneder siden, biltema riktignok). Hjalp til jeg kom ned igjen til byen, samme hylinga kom tilbake. Har prøvd å spraye på reimspray, men det hjalp ingenting, og nå står strammehjulet på maks stramming. Det som er så rart er at den forsvinner nesten på tomgang eller når jeg kjører på veldig høyt gir, og hylingen er ikke så varierende med turtallet, og det virker som den kommer for det meste når motoren er varm. Er det reim og stramming som må byttes eller er det noe annet som lager kvalm ?
2000Touring Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Hvordan får du strammet denne? Sitter det ikke en hydraulisk strammer på denne motoren da? Del 8 Er mulig den hydrauliske strammeren er gåen. Hadde kjøpt original reim jeg...
SweetBMW Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Det er vel mekanisk strammer org men du KAN bytte til hydraulisk. Mye enklere a gitt.
2000Touring Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 ok, så det er denne varianten - da skjønner jeg. Det er ikke at Biltemareima er av dårlig kvalitet og har strekt seg, evt at den er noen mm for lang? Eller kan det være oppheng/opplageret til dynamoen som gir etter så dynamoen vrir seg og reima blir for lang(om det er mulig)?
SweetBMW Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 dynamoe er vel fast, må være reima som r darlig. bytt til hydraulisk
KKise Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 ok, så det er denne varianten - da skjønner jeg. Det er ikke at Biltemareima er av dårlig kvalitet og har strekt seg, evt at den er noen mm for lang? Eller kan det være oppheng/opplageret til dynamoen som gir etter så dynamoen vrir seg og reima blir for lang(om det er mulig)? Jeg har ikke fått kikket på hvilken variant jeg har faktisk, men trodde man kunne vri på det eksentriske reimhjulet (nr 5) Hvordan får man strammet den mekaniske ?
2000Touring Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Er ikke det bare ei fjær som sitter inni del 2?
KKise Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 Er ikke det bare ei fjær som sitter inni del 2? Det kjenner jeg ingenting til så derfor jeg spør om den er mulig å stramme på et vis og hvordan Er hydraulisk strammer bolt-on om jeg har mekanisk fra før ?
2000Touring Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Er ikke det bare ei fjær som sitter inni del 2? Det kjenner jeg ingenting til så derfor jeg spør om den er mulig å stramme på et vis og hvordan Er hydraulisk strammer bolt-on om jeg har mekanisk fra før ? Er sikkert som du sier at du kan vri på nr 5, også er nr 2 en selvstrammer. Kan du ikke prøve å få mer press på reima ved å vri mer på nr 5 - eller har du vridd maks av hva du kan?
KKise Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 Hvordan vri ? Er den ikke bare skrudd fast på to stedet og bare fjæra som presser ? Du kan vri den motsatt retning for å løsne reima, men strammingen tar vel fjæra seg av ?
KKise Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 Det er vel mekanisk strammer org men du KAN bytte til hydraulisk. Mye enklere a gitt. Er hydraulisk stramming bolt on om jeg har mekanisk fra før ?
fredriko Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 er helt sikkert biltema reima som er litt for lang, kjøp original og se hva som skjer da
2000Touring Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Hvordan vri ? Er den ikke bare skrudd fast på to stedet og bare fjæra som presser ? Du kan vri den motsatt retning for å løsne reima, men strammingen tar vel fjæra seg av ? Skrev du ikke i 1. innlegg at du hadde strammet med denne(nr 5)?
KKise Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 er helt sikkert biltema reima som er litt for lang, kjøp original og se hva som skjer da Kjørte innom biltema å handla en ny en etter jobb (kosta 150 spenn så var verdt forsøket for å feilsøke), men hjalp ingenting å bytte. 2000Touring: Jo, men du snakker jo om å vri nr 2 ? Det er forresten ikke av betydning nå, da jeg akkurat sjekket at jeg har hydraulisk stramming fra før. Reima kjennes på en måte slakk ut, og jeg kan dytte reima inn så strammeren følger med med tommelen ? Da er den dårlig ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå