Gå til innhold

Nürburgring tråden


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

9. Juni er det avreise ned til ringen i år for min del.. Gleder meg som en unge til å komme ned igjen :D

Skal også kjøre over Stelvio-passet, samt trackday på Imola og Monza på samme turen.. Blir en goooood ferie det :D

Noen plass man kan sjekke for slike track days på desse banene? Kunne tenkt meg å kjørt Monza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt fullt mulig å kjøre der med egen bil. Det er faktisk en vanlig (bom-)vei. Du trenger bil, førerkort og så er det bare å møte opp. En runde koster 24,- Euro, men man kan kjøpe 4, 15 og 25 runderskort, og da blir hver runde litt billigere enn om man kjøper de løst.

Sjekk www.nuerburgring.de for mer info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt fullt mulig å kjøre der med egen bil. Det er faktisk en vanlig (bom-)vei. Du trenger bil, førerkort og så er det bare å møte opp. En runde koster 24,- Euro, men man kan kjøpe 4, 15 og 25 runderskort, og da blir hver runde litt billigere enn om man kjøper de løst.

Sjekk http://www.nuerburgring.de for mer info.

Super, takker for godt svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man hjemme etter en herlig påske på Verdens beste sted, og for min del ble det 34 runder som sjåfør og sikkert det samme og vel så det som passasjer. 6 runder med privatbilen, og 28 runder med leie-Swift og leie-Corsa OPC.

Flott vær, mye trafikk, men alt i alt gikk det greit. Relativt lite gulflagg i løpet av dagene (til påsken å være hvertfall.)

Fikk klokka 1-serien med meg som sjåfør og en passasjer til 9.37BTG (RaceChrono), føler jeg har litt mer å gå på der med "fri" bane, noe som er så å si umulig på den tiden av året.

Klokka Swiften til +/- 9 minutter BTG, dog med stoppeklokka på mobilen.

Summa summarum:

Antall mil i bil tur/retur - Ringen: 267,8.

Forbrukt drivstoff: 160l Diesel.

Antall mil i bil totalt i løpet av besøket: ca 450.

Liter svette gjenlagt i Rent4Ring Swift: Ca 10-20, ved ett grovt estimat.

Antall iskalde, nyydelige øl inntatt: Ikke nok, men tilstrekkelig for å overleve. :mrgreen:

Antall altfor stor Pinocchio-pizza fortært: 1.

Antall kroppslig avføring; antatt menneskelig, funnet i trappa på Blaue Ecke: 1. (faktisk tilfelle..)

Morofaktor: Særs høy, 11 på en skala fra 1-10.

Antall motorsykkel-kålhuer som svingte inn på innsiden av meg i Eiskurve midt i turn-in så jeg holdt på

å kjøre over han: 1.

Antall engelske kålhuer på banen med overmotoriserte biler og kunnskap om banen

på ett farlig lavt nivå: Her kom jeg ut av tellinga etter ca 1000. ;)

Antall merkelig ulykker: Altfor mange. Spesielt en ulykke som skjedde midt på langstrekket, ved avkjørselen.

Alt i alt har det vært en herlig helg, og jeg gleder meg allerede vilt til neste besøk ned dit. :)

Skal se om jeg finner noen bilder av oss på banen etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja været var helt strøkent. Sol og 20-24 grader hver dag, litt regn og torden natt til lørdag, så det var litt småfuktig på de vanlige stedene på banen (Fuchsröhre, Exmühle, Eiskurve, osv.) men det tørka opp relativt fort, så det var ikke no problem. Men det var helt sinnsykt mye pollen i lufta som la seg på banen, der ble det helt j..li glatt en stund til det tørket opp. Lærerikt kan det vel beskrives som å være. :)

Alt fungerte fint, bortsett fra de nye Greenstuff-klossene jeg kjøpte. Kjøper aldri det igjen, for å si det sånn. [-X[-X[-X

Her er noen bilder jeg har funnet av oss på nett:

1-ern i "godt driv":

IMG_5137.jpg

IMG_4987.jpg

Undertegnede i Corsa OPC:

_2345189.jpg

IMG_1755.jpg

Her i Swift:

_2345808.jpg

IMG_3645.jpg

IMG_0142.jpg

IMG_2457.jpg

Her er ett bilde av den snodige ulykka som skjedde på langstrekket, sakset fra Webcam'et på utslippet:

146_2011-04-23-30.jpg

Bisarr ulykke.. Flaks at han ikke kjørte ihjel noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja været var helt strøkent. Sol og 20-24 grader hver dag, litt regn og torden natt til lørdag, så det var litt småfuktig på de vanlige stedene på banen (Fuchsröhre, Exmühle, Eiskurve, osv.) men det tørka opp relativt fort, så det var ikke no problem. Men det var helt sinnsykt mye pollen i lufta som la seg på banen, der ble det helt j..li glatt en stund til det tørket opp. Lærerikt kan det vel beskrives som å være. :)

Alt fungerte fint, bortsett fra de nye Greenstuff-klossene jeg kjøpte. Kjøper aldri det igjen, for å si det sånn. [-X[-X[-X

Hva var det jeg sa????? REDSTUFF ;) Green er en gate kloss.

Hvem er mannen med sjegg? :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja været var helt strøkent. Sol og 20-24 grader hver dag, litt regn og torden natt til lørdag, så det var litt småfuktig på de vanlige stedene på banen (Fuchsröhre, Exmühle, Eiskurve, osv.) men det tørka opp relativt fort, så det var ikke no problem. Men det var helt sinnsykt mye pollen i lufta som la seg på banen, der ble det helt j..li glatt en stund til det tørket opp. Lærerikt kan det vel beskrives som å være. :)

Alt fungerte fint, bortsett fra de nye Greenstuff-klossene jeg kjøpte. Kjøper aldri det igjen, for å si det sånn. [-X[-X[-X

Hva var det jeg sa????? REDSTUFF ;) Green er en gate kloss.

Hvem er mannen med skjegg? :applause:

I stand corrected. Jeg fant ikke Redstuff til bilen min, så då går/gikk jeg utfra at det ikke fantes. Menmen.

Greenstuff er herved erklært møk. De virka faktisk mye dårligere enn de halvslitte standardklossene som satt der før dem. :roll:

Mener du sjåføren eller passasjer? Både jeg og Beifahrer'n sparer opp til å bli julenisse.. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka litt opp, ser ikke ut som dem har red stuff til din bil. Dem har til 130 i hvert fall. Du får se om Hawk, Pagid eller Performance Friction har noe gode klosser til deg :) Synd at de som funke jævla bra på bane ikke funker så bra på vei. Jeg kjører redstuff siden de nesten ikke støver og dem funka bra på Nür og på Rudskogen uten at jeg fikk noe serlig med fade på orginale skiver uten kjøling.

Nå har jeg kjøpt meg Performance Friction skiver til E36M3 bremsene og skal kjøpe RedStuff samt messing styringer til gliderene på kaliperene, da blir det andre boller som bakeren da når han dreit i ovnen :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...