joachim sørlie Skrevet September 6, 2011 Share Skrevet September 6, 2011 Må først få det såkaldte røde plastkortet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet September 6, 2011 Share Skrevet September 6, 2011 Det kan være en fordel ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet September 6, 2011 Forfatter Share Skrevet September 6, 2011 Må først få det såkaldte røde plastkortet Er jeg bare jævlig treig når eller bør jeg forstå hva du mener her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet September 6, 2011 Share Skrevet September 6, 2011 Nå er du rimelig treig ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 6, 2011 Share Skrevet September 6, 2011 Må først få det såkaldte røde plastkortet Er jeg bare jævlig treig når eller bør jeg forstå hva du mener her? F ø r e r k o r t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet September 6, 2011 Forfatter Share Skrevet September 6, 2011 Røde plastkort faktisk, greit nok at jeg er fargeblind, men jeg er rimelig sikker på at mitt sertifikat ikke er rødt Husk å ha med "green card" på forsikringen også, man kan få spørsmål om dette når man skal kjøre der nede og hvis man blir stoppet av POLITZEIen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusA Skrevet September 6, 2011 Share Skrevet September 6, 2011 8.49 med dieselbrakka. burde hatt myyyye bedre dekk, og mer horn i panna, så hadde tidene blitt deretter bedre Jeg kjører heller hjem i hel bil en og dø i forsøket på no rekorder. Helt enig.. Man får jo ingen premie så er ikke vits å satse liv eller utstyr der nede. Det går ann å kjøre fort og samtidig kjøre med marginer Dere satser kanskje livet i biler uten bur, skikkelige stoler, belter etc. Personlig kjører jeg bil med fullbur, gode 4 punkt seler, skikkelige stoler, brannslukker lett tilgjengelig osv osv. Jeg ser ikke på dette som noe garanti for å overleve en evt krasj, men det bedrer i hvert fall oddsen betraktelig. At bilen kan bli vrak må man være inneforstått med og man bør tilpasse valget av bil deretter hvis man kjører mye der nede. Jeg har to "leveregler" jeg forsøker å følge så godt jeg kan: - "Biggest error: Agressive!" (Sitat Theo fra Rentraccar) - Det vil ALLTID være noen som er raskere enn meg, ikke forsøk å henge på. Så å ta tider og sammenlikne er for meg helt uproblematisk så lenge man kjenner sin egen og bilens begrensninger, det er når folk kjører over evne at det skjer ulykker. (Har vært passasjer i en 325 E36 som ble totalvrak (kondemnert) der nede nettopp på grunn av at sjåføren kjørte over evne) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet September 6, 2011 Share Skrevet September 6, 2011 Larsen, er det blått? det er vell rosa/rødt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet September 6, 2011 Share Skrevet September 6, 2011 Dere satser kanskje livet i biler uten bur, skikkelige stoler, belter etc. Personlig kjører jeg bil med fullbur, gode 4 punkt seler, skikkelige stoler, brannslukker lett tilgjengelig osv osv. Jeg ser ikke på dette som noe garanti for å overleve en evt krasj, men det bedrer i hvert fall oddsen betraktelig. At bilen kan bli vrak må man være inneforstått med og man bør tilpasse valget av bil deretter hvis man kjører mye der nede. Jeg har to "leveregler" jeg forsøker å følge så godt jeg kan: - "Biggest error: Agressive!" (Sitat Theo fra Rentraccar) - Det vil ALLTID være noen som er raskere enn meg, ikke forsøk å henge på. Så å ta tider og sammenlikne er for meg helt uproblematisk så lenge man kjenner sin egen og bilens begrensninger, det er når folk kjører over evne at det skjer ulykker. (Har vært passasjer i en 325 E36 som ble totalvrak (kondemnert) der nede nettopp på grunn av at sjåføren kjørte over evne) Helt enig her Magnus. For mitt eget vedkommende satser jeg endel mer i leie-Swiften enn det jeg har gjort i mine egne/privat biler, nettopp fordi jeg nok føler meg rett og slett tryggere i en bil med ordentlig bur, bra stoler og belter. Og ikke minst dekk og bremser. Ringen er moro uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet September 6, 2011 Share Skrevet September 6, 2011 Er det mulig og ta med bilen ned på henger og prøve den der? Og kjøre den uten skilt der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet September 6, 2011 Forfatter Share Skrevet September 6, 2011 Larsen, er det blått? det er vell rosa/rødt.. Spør Politiet, det er de som pleier å se på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet September 6, 2011 Share Skrevet September 6, 2011 Røde plastkort faktisk, greit nok at jeg er fargeblind, men jeg er rimelig sikker på at mitt sertifikat ikke er rødt Husk å ha med "green card" på forsikringen også, man kan få spørsmål om dette når man skal kjøre der nede og hvis man blir stoppet av POLITZEIen Hva mener du med dette? Altså, jeg antar du mener at en bør ha med bevis for at forsikringen din er gyldig, men ingen forsikringsselskap ala gjensidige, IF osv har vel noen form for "bane forsikring", og Nurnburgring er vel dessuten en offentlig vei pr definisjon? Sugen på en tur ned til sommeren jeg og.. Føler dette er noe en må oppleve.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet September 6, 2011 Forfatter Share Skrevet September 6, 2011 Jeg ringte til forsikring selskapet å sa jeg skulle til Tyskland og måtte ha slikt green card, så fikk jeg det i posten. Det er for å vise at man har gyldig forsikring på bilen. At den ikke dekker det om du krasjer på ringen har vel ikke så mye å si, det står på sidene til ringen at de "skal" se at du har det. Men om du blir stoppet av politiet, så er jeg rimelig sikker på at de har lyst å vite at du har forsikringen i orden. Og hvis du har et green card med deg da, så blir den saken mye enklere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusA Skrevet September 6, 2011 Share Skrevet September 6, 2011 Er det mulig og ta med bilen ned på henger og prøve den der? Og kjøre den uten skilt der? Det finnes trackdays og VLN treninger man kan kjøre på, men da må man ha riktig lisens i orden både på sjåfør og på bil slik jeg har forstått det. Røde plastkort faktisk, greit nok at jeg er fargeblind, men jeg er rimelig sikker på at mitt sertifikat ikke er rødt Husk å ha med "green card" på forsikringen også, man kan få spørsmål om dette når man skal kjøre der nede og hvis man blir stoppet av POLITZEIen Hva mener du med dette? Altså, jeg antar du mener at en bør ha med bevis for at forsikringen din er gyldig, men ingen forsikringsselskap ala gjensidige, IF osv har vel noen form for "bane forsikring", og Nurnburgring er vel dessuten en offentlig vei pr definisjon? Sugen på en tur ned til sommeren jeg og.. Føler dette er noe en må oppleve.. Dette er et slags internasjonalt forsikrings bevis ja. Jeg har blitt stoppet av politiet flere ganger samt at en bekjent satte bilen i rekkverket der nede. Har ikke blitt spurt om dette grønne kortet så langt. Nürburgring Nordschleife er offentlig vei og det er veitrafikk loven som gjelder under touristenfahrten, MEN det er flere forsikrings selskap som har Nürburgring spesielt nevnt i sine vilkår i tillegg til dette med tidstrening osv osv. Det lønner seg derfor å lese det med "liten skrift" før man tar bilen utpå banen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet September 6, 2011 Share Skrevet September 6, 2011 Herlig, hadde vært morro og prøvd gamle e28'n der engang, bilen kommer til og få lisens og jeg har diverse lisenser, så da er det kanskje håp for meg og engang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå