Lamek Skrevet Mars 19, 2012 Share Skrevet Mars 19, 2012 Jeg har e36 Servosnekke liggende, Den lekker litt olje, men følger med Nye tettninger:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielo Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2012 Jeg har e36 Servosnekke liggende, Den lekker litt olje, men følger med Nye tettninger:) har tannstang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Sætervik Skrevet Mars 20, 2012 Share Skrevet Mars 20, 2012 sørg for å slenge med bilder av servobygginga da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truckdriver Skrevet Mars 20, 2012 Share Skrevet Mars 20, 2012 11,5 bensinAFR er fin blanding med E85 og turbo Jeg bruker å slippe blandinga ned mot 10,5 på fult ladetrykk om tenningsanlegget og dysene tillater det på E85, og 11,5-12 med bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Mars 21, 2012 Share Skrevet Mars 21, 2012 11,5 bensinAFR er fin blanding med E85 og turbo Jeg bruker å slippe blandinga ned mot 10,5 på fult ladetrykk om tenningsanlegget og dysene tillater det på E85, og 11,5-12 med bensin. 10,5 i AF? Hvorfor?? Vet en som har egen benk her i Norge som mapper 98 til 12,5 ved fullt trykk. DA brenner den rent, men for magert etter min mening. Ved 10,5 taper du en del effekt, og den vil sote, til og med på e85. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielo Skrevet Mars 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2012 hehe 10,5 var rimelig "fet" blanding ja.. 11.5-12 høres mere fint ut synes jeg.. blir litt stopp i servobygginga da jeg må få tak i ett e30 servoledd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Hær er ei løsning på styreledd problemet har ikke prøv det selv.. kunn sett det på ett svensk e30 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielo Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2012 d dær så ikke helt bra ut,hehe! har fått tak i nytt ledd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Nice laga du selv spacera til monteringa av tannstanga? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 d dær så ikke helt bra ut,hehe! har fått tak i nytt ledd Hvor fikk du tak i?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leif harald Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 jeg har Frode. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Mars 22, 2012 Share Skrevet Mars 22, 2012 Har ferdig montert på min, saken var at vi diskuterte det igår, og da virket det litt vanskelig å få tak i slike deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truckdriver Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 11,5 bensinAFR er fin blanding med E85 og turbo Jeg bruker å slippe blandinga ned mot 10,5 på fult ladetrykk om tenningsanlegget og dysene tillater det på E85, og 11,5-12 med bensin. 10,5 i AF? Hvorfor?? Vet en som har egen benk her i Norge som mapper 98 til 12,5 ved fullt trykk. DA brenner den rent, men for magert etter min mening. Ved 10,5 taper du en del effekt, og den vil sote, til og med på e85. Legg merke til at det er med E85 og ikke 98oktan Hvorfor: Etanol har annerledes egenskaper enn bensin, bla. både lambda og AFR for hvor man henter maks effekt. Med etanol liker jeg å si at man har større frihet når man justerer for å velge om man vil justere for mer effekt eller bedre økonomi med E85 kontra vanlig bensin. Med bensin på en moderne motor henter man ut maks effekt kanskje på en bensinAFR rundt kanskje 13,3, mens du med E85 for tilsvarende resultat må ha en bensinAFR på kanskje 12,8. Spektret for makseffekt på bensin er ca 13,5-12 AFR, mens tilsvarende spekter for E85 er ca 12,8-10,3 bensinAFR. Også viktig å bemerke seg at begrepet AFR kan skape en del forvirring her, og lambda egentlig er ett bedre begrep, men for at det ikke skal være tvil så benytter jeg bensinAFR som referanse. Har ikke tenkt å gå dypere i emnet nå. Ja jeg vet det blir gjort mye "rart" av de som driver med mapping og bremsing her i landet, bla tyne blandinga maksimalt mager og maksimalt tenning bare for å hente ut siste mulige skryte hk. Noe som kan gi mindre marginer for feil enn jeg liker. Med AFR på 10,5 på bensin vil du nok tape litt effekt ja, og det er muligheter for svartrøyk. Men som du kanskje forstår kan dette ikke sammenlignes direkte med etanol. BensinAFR på 10,5 og kanskje lavere med E85 er svært krevende for tenningsanlegget, og vist det ikke henger med så vil motoren forbrenne dårlig som gir en sløvere motor og kanskje svartrøyk. Jeg har derimot ved flere tilfeller justert til en god del feitere bensinAFR med E85 enn 11 uten noen tegn til svartrøyk eller sløvere motor, heller tvert imot Jeg har btw eksperimentert en del med E85 både på sugemotor og turbomotor, og begge deler foretrekker mye feitere blanding med E85 enn bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielo Skrevet April 8, 2012 Forfatter Share Skrevet April 8, 2012 montert nye turboen, ny dynamo og servopumpa! eneste som gjenstår nå, er å montere leddet/tannstanga når jeg får servoleddet fra leif harald! få presset ny olje inn slange, og kjøpe ny retur slange,fylle olje på motor/servo og starte opp!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielo Skrevet April 15, 2012 Forfatter Share Skrevet April 15, 2012 ferdig monter tannstang,WG,tatt siste finish på eksos, og annet småpusk! mangler kun servoreim og olje nå så mapping!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå