Gå til innhold

Daniel's E30 Turbo! Jomfruturen tatt!


danielo
 Share

Anbefalte innlegg

Har holdt på med dette prosjektet i litt over 1 år!

Brukte forrige vinterpå og kjøpe alt av deler og montere,og hele sommeren 2010 på og plages med og få dette til og funke,for så og havarere!!

endte med ett knust smidd stempel og 1 ødelagt topp! menmen..

nå er motet på topp igjen,og har bestilt nytt stempel. har fått ny topp osv..

SPECS:

Bilen er en 325i 89' importert fra sverige i 2009.

gådd bare 174000km. nydelig i lakken og RUSTFRI!

anlegg for bortimot 30000 inkl. tv skjermer og. (forrige eier)

eneste jeg vil forandre på,er fangere og felger!

skal forhåpentligvis benke til våren og skal prøve meg på 1.2 i trykk.

noen som vil tippe effekten ?? :twisted:

M20B25

Smidde JE stempler

Smidde SPM råder

balansert og vektjustert bunndel

plana blokk

hona blokk

frest pianotråd

sveist topp

plana topp

Z45 turbokam

Stage 2 ventilfjærer

CrMo retainers

Febi vippearmer

PPF grenrør

Haltech e6x sprut

3 stk MSD coiler

MSD DIS-4 tenningsboks

MSD pluggkabler

turbonetics turbo

2stk turbonetics 38mm wastegate

Stor intercooler 2,5"

2,5" trykkrør

XS blow off

3"eksos

Simons turbo 76 lyddemper

780cc dyser

sparco sprint stoler

OMP 4" seler¨

supersport med 60/40 senk

powerflex foringer i understell

autogage målere

borra/slissa skiva

e36 servo

walbro 255 bensinpumpe

nye 6mm bremserør

Sachs clutch 4 puck

getrag 260 kasse

Rustfri

m3 speil

+++

legger opp bilder her fra da prosjektet startet,til NÅ!

nettopp kommet til Norge med bilen! storfornøyd :D

sqsd36nhyihrobpgs7uq.jpg

Siste vask før parkering for vintern!

163vewib46lbfl6tzejf.jpg

Motor ute

pnjh32oryhiqzbeh7vzs.jpg

Klar til stripping og vasking!

na0yjef989207jl8be15.jpg

strippet og maling av blokk med hjelp fra kompiser :)

ip7iltr5xt3dffjhaj7k.jpg

PPF grenrør med 2x turbonetics evolution WG

938bdx3j7kxdbrlatk6u.jpg

SPM rådene

ab0y9vctd2spp9t7fgbg.jpg

Montert intercoolern!

o5i20g8sqa92laqfpxig.jpg

Laget plate til festing av coilene

ih2eu0tq0newqpr7158z.jpg

51rrpi9acg8gsay0jrh5.jpg

Blokk ferdig med ny innmat :D

6pylpm6w929f2upwd0a3.jpg

FINNER IKKE BILDENE AV OPPBYGGINGEN AV MOTOREN :(

men her ferdig,og på tur inn

xnp8mvqsb5v7mfyp14ej.jpg

12oo1s90e9txovstq0i9.jpg

og etter 1 times tid :

m6yr3iinftys5qqac7jj.jpg

her har jeg laget med nytt ledningsnett til haltechn :

12r6kohxmqw5bod40hrq.jpg

3n8t58t2xo7wbx0qtpv7.jpg

oppkobling av orginale ledningsnett:

qsak6yye1np5ptcvae2s.jpg

begynner smått og ta form:

r48o97ugr0gkvq3odink.jpg

6rydt16kk5a47hh501n3.jpg

trykkrør osv..

m9wni6bo8afiqkg1e46g.jpg

da var turboen ankommet !

m0n1aqwt8cjf61tjkf8q.jpg

ake4tnk1w69a2w0r880o.jpg

lite modell bilde:

bnbffzpmwoe6b011y4om.jpg

Inni bilen. blir bøttestoler og 4punktseler!

7u3v5mkxicopmlul7anj.jpg

sk685mlecau9irl7vh7s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 211
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takk takk alle sammen! er rimelig fornøyd selv:)

noen som tør og tippe ca.effekt på 1.2 bar?

satser på rundt 350whp!

Edit: Dette er ikkje eg nokke god på men burde da LETT klare 350+? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fin bil, og motoren like så :)

Har du bilde av hvordan du gjorde det med oljetilførsel osv til turboen?

Hvilke dyser kjører du med?

Skal montere turbo på min M20B25 også etterhvert, så dette skal jeg følge med på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ole: klarer selvfølgelig "lett" 350whp, men da må jeg opp i trykk! og vil ikke dra strikken såå langt enda! men får se,blir spennende!! :)

kjøpte deler og bygde ett t-stykke fra der oljetrykksbryteren står på blokka!

kjører 440cc dyser foreløpig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg spec lista var riimeleg grom ja, trur du skal klare deg ei stund! :P

Er ikkje nokke hemmelighet att E30 trenger svært lite HK for og bli artig så trur underholdnings faktoren blir bra her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjorde du det med Haltek og coiler med fjerning av fordeler? Ferdig kit du kjøpte?

hvordan jeg gjorde det ? jeg fjernet fordeleren,og la opp og koblet ledningsnettet slik at det funker med wasted spark! enkel sak for de som er litt nevenyttig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig stilig bygg du har gjort :) Motoren din ser utrolig bra ut. Men lurte på hvordan du har gjort det med målerne i luftekanalen inni bilen. Har du laget den plata selv eller fåes den kjøpt? Tenkte på noe av det samme selv skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...