danielo Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Har holdt på med dette prosjektet i litt over 1 år! Brukte forrige vinterpå og kjøpe alt av deler og montere,og hele sommeren 2010 på og plages med og få dette til og funke,for så og havarere!! endte med ett knust smidd stempel og 1 ødelagt topp! menmen.. nå er motet på topp igjen,og har bestilt nytt stempel. har fått ny topp osv.. SPECS: Bilen er en 325i 89' importert fra sverige i 2009. gådd bare 174000km. nydelig i lakken og RUSTFRI! anlegg for bortimot 30000 inkl. tv skjermer og. (forrige eier) eneste jeg vil forandre på,er fangere og felger! skal forhåpentligvis benke til våren og skal prøve meg på 1.2 i trykk. noen som vil tippe effekten ?? M20B25 Smidde JE stempler Smidde SPM råder balansert og vektjustert bunndel plana blokk hona blokk frest pianotråd sveist topp plana topp Z45 turbokam Stage 2 ventilfjærer CrMo retainers Febi vippearmer PPF grenrør Haltech e6x sprut 3 stk MSD coiler MSD DIS-4 tenningsboks MSD pluggkabler turbonetics turbo 2stk turbonetics 38mm wastegate Stor intercooler 2,5" 2,5" trykkrør XS blow off 3"eksos Simons turbo 76 lyddemper 780cc dyser sparco sprint stoler OMP 4" seler¨ supersport med 60/40 senk powerflex foringer i understell autogage målere borra/slissa skiva e36 servo walbro 255 bensinpumpe nye 6mm bremserør Sachs clutch 4 puck getrag 260 kasse Rustfri m3 speil +++ legger opp bilder her fra da prosjektet startet,til NÅ! nettopp kommet til Norge med bilen! storfornøyd Siste vask før parkering for vintern! Motor ute Klar til stripping og vasking! strippet og maling av blokk med hjelp fra kompiser PPF grenrør med 2x turbonetics evolution WG SPM rådene Montert intercoolern! Laget plate til festing av coilene Blokk ferdig med ny innmat FINNER IKKE BILDENE AV OPPBYGGINGEN AV MOTOREN men her ferdig,og på tur inn og etter 1 times tid : her har jeg laget med nytt ledningsnett til haltechn : oppkobling av orginale ledningsnett: begynner smått og ta form: trykkrør osv.. da var turboen ankommet ! lite modell bilde: Inni bilen. blir bøttestoler og 4punktseler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielo Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2011 Motoren er ute for øyeblikket da jeg må ha ett nytt stempel, og så er vi klar til og prøve igjen!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Ser veldig bra ut!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole92 Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Ser bra ut dette! Følger med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Får ikke noe mindre lyst på turbo bimmer! Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielo Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2011 takk takk alle sammen! er rimelig fornøyd selv:) noen som tør og tippe ca.effekt på 1.2 bar? satser på rundt 350whp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 takk takk alle sammen! er rimelig fornøyd selv:)noen som tør og tippe ca.effekt på 1.2 bar? satser på rundt 350whp! Edit: Dette er ikkje eg nokke god på men burde da LETT klare 350+? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petz Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Utrolig fin bil, og motoren like så Har du bilde av hvordan du gjorde det med oljetilførsel osv til turboen? Hvilke dyser kjører du med? Skal montere turbo på min M20B25 også etterhvert, så dette skal jeg følge med på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielo Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2011 ole: klarer selvfølgelig "lett" 350whp, men da må jeg opp i trykk! og vil ikke dra strikken såå langt enda! men får se,blir spennende!! kjøpte deler og bygde ett t-stykke fra der oljetrykksbryteren står på blokka! kjører 440cc dyser foreløpig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Eit kjent fenomen er "mykje vil ha meir" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielo Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2011 Eit kjent fenomen er "mykje vil ha meir" heheh,sant så sant! er ett ganske så rått bygg,så tåler nok juling!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 8, 2011 Share Skrevet Februar 8, 2011 Såg spec lista var riimeleg grom ja, trur du skal klare deg ei stund! Er ikkje nokke hemmelighet att E30 trenger svært lite HK for og bli artig så trur underholdnings faktoren blir bra her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team Bandit Skrevet Februar 10, 2011 Share Skrevet Februar 10, 2011 Hvordan gjorde du det med Haltek og coiler med fjerning av fordeler? Ferdig kit du kjøpte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielo Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2011 Hvordan gjorde du det med Haltek og coiler med fjerning av fordeler? Ferdig kit du kjøpte? hvordan jeg gjorde det ? jeg fjernet fordeleren,og la opp og koblet ledningsnettet slik at det funker med wasted spark! enkel sak for de som er litt nevenyttig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Skikkelig stilig bygg du har gjort Motoren din ser utrolig bra ut. Men lurte på hvordan du har gjort det med målerne i luftekanalen inni bilen. Har du laget den plata selv eller fåes den kjøpt? Tenkte på noe av det samme selv skjønner du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå