Gå til innhold

Daniel's E30 Turbo! Jomfruturen tatt!

danielo
 Share

Anbefalte innlegg

Sorry men jeg likte ikke scoope ditt på panseret, bedre med gjennomlufting i panseret

hehe,er forferdelig stygt ja. var mest bare for og skjule selve turboen midlertidig mens jeg var ute på veien,da turboen stikker så langt opp.. skal bort snarest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 211
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

plages med varmegang! noen andre som har hatt lignede problemer?

hvis jeg starter bilen når den er iskald. og følger med på temperaturen, stiger den FORT! etter myyyyyyye lufting osv, så klarer jeg og holde den sånn høvelig stabil på 87-90grader.

den stiger jevnt ved fin kjøring,altså cruising på 2000rpm f.eks.

på tomgang varierer det,noen ganger holder den seg. noen ganger stiger den. alt på motoren er jo nytt så å si, skjønner ikke hvorfor. orginal radiator,12" elvifte.

varmegangen din kan være et så enkelt problem som at lokket på selve ekspasjonstanken din er ødelagt. Det er en ventil i dette lokket, har denne hengt seg opp vil ikke kjølesystemet få riktig trykk og det vil da bare stige i temp på tomgang (fort) og vil noen ganger holde seg jevnt ved kjøring.

Om du har et ekspasjonslokk ekstra fra en annen bmw kan du jo prøve dette.

Har hatt samme problem flere ganger.

Om det ikke er dette kan det jo være små lekkasjer i kjølesystemet ditt kanskje

Eller luft i systemet, det ka være vanskelig å få ut all luften.

Når jeg sliter jekker jeg opp bilen ganske høyt i fronten, åpner lufteskruen mens en sitter i bilen å holder konstant 4000rpm på motor mens jeg etterfyller vann. Pleier å blir bra da :) Høres ikke så bra ut når man holder på men dette tåler de ;)

du sier noe der. skal sjekke lokket. for tror ikke den ventilen er inni der,er rimelig sikker på at det er KUN selve lokket. men takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal signal fra instrumentet kobles på den blåe eller brune føleren på termostathuset?

mener det var den brune føleren som var til instrumentet, måtte bytte på m50`en for å få det til å funke

hmm.. tror kanskje det er den blå jeg! den brune har jeg prøvd.. men klarer ikke huske om jeg har prøvd blå.skal prøve den idag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brun er instrument, blå er motorstyring.

Nr 4 i motorkontakten, hvis du har brun kontakt med 2 pinner så er nr 20 (litt usikker på det nummert, så sjekk med ohmmeter) jording på sensoren.

Brun sensor med 1 pinne blir jorda igjennom godset sitt.

har brun med 1 pinne. men funker fortsatt ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en kjent feil at intrument panelet på e30 (bmw generelt) er dårlig.

Spray med crc elektro rens på kretskortet inne i instrument panelet, å prøv så å se om det funker :wink:

Med det samme så kan du stramme/trekke til skruene til vann temp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en kjent feil at intrument panelet på e30 (bmw generelt) er dårlig.

Spray med crc elektro rens på kretskortet inne i instrument panelet, å prøv så å se om det funker :wink:

Med det samme så kan du stramme/trekke til skruene til vann temp.

har prøvd det og.. har hatt speedoen i småbiter og prøvd og bytte ut selveste vanntemp måleren. tror nesten jeg må invistere i nytt instrument..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

tja,kan vel oppdatere litt her!

Bilen funker som f***!!

har brukt bilen hver dag nå i 1 uke. uten feilpekk!

har også fått fatt på turbogroove skiver framme :twisted:

kjører på 0.8 i trykk, og holder på og kjøre motoren pent inn.

mapping/bremsing er bestilt 20.mai! så det blir spennende og se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...