Gå til innhold

Daniel's E30 Turbo! Jomfruturen tatt!

danielo
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 211
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I følge denne linken skal man ikke kjøre motoren fint inn. Flatt stål fra første stund som gjelder de 30 første milene.

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

jeg velger hvertfall og kjøre motoren fint men variert inn! får det ikke bare helt til og stemme at man skal ha flat pedal fra første start up!

Man skal ikkje holde igjen iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 2 months later...

Det stemmer det som sies om innkjøring, det er full pupp fra første stund som gjelder. Dette er blant annet for å få skikkelig trykk på ringene så de går seg til mot sylinderen.

Vanlig prosedyre er å la motoren gå seg varm på noe billig mineralsk olje, dette er som nevnt ovenfor for at ringene skal gå seg til. Med dyr mineralsk olje så har man igrunn ikke noe ringslitasje, derfor bruker man mineralsk.

Etterpå bytter man olje og filter, så er det full gass i benken. :)

I en motor er det ikke annet enn ringene som skal gå seg til, alt annet skal være "riktig", så noe annen innkjøring enn dette er bare unødvendig, og ifølge en del motorbyggere ikke særlig bra heller... :)

Fin bil forresten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

update! skiltene er tatt av og levert inn for vinteren! turboen røk i august så har ikke kjørt noe særlig etter det! men ellers funker alt enda som fy :)

planer for vinteren:

ny turbo

3"eksos

bøttestoler

4punkt seler

større dyser

z45 kam

m-tech 2

brock b1

satser på rundt 450whp og 650-700wnm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

update! skiltene er tatt av og levert inn for vinteren! turboen røk i august så har ikke kjørt noe særlig etter det! men ellers funker alt enda som fy :)

planer for vinteren:

ny turbo

3"eksos

bøttestoler

4punkt seler

større dyser

z45 kam

m-tech 2

brock b1

satser på rundt 450whp og 650-700wnm!

Rått, hvordan turbo skal du satse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Daniel. Flott å se at motor og innsprøytningfungerer bra på bilen nå :)

Når du vurderer ny turbo anbefaler jeg at du tar en titt på Borg Warner EFR for best mulig respons og spoolup http://www.full-race.com/articles/borgw ... urbos.html Søk på youtube så får du se for en syk spoolup de har ;)

Eventuelt en GTX ville vært mitt andrevalg.

Med de eksta mods du nevner over her vil jeg tro potensialet med tidligere nevnte 1,2 bar ladetrykk og bensin som drivstoff er opp imot 440hk i motor, og med overgang til e85 kanskje 470hk i motor. Begge som et grovt overslag med forbehold for diverse faktorer selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du vurderer ny turbo anbefaler jeg at du tar en titt på Borg Warner EFR for best mulig respons og spoolup http://www.full-race.com/articles/borgw ... urbos.html Søk på youtube så får du se for en syk spoolup de har ;)

Med de eksta mods du nevner over her vil jeg tro potensialet med tidligere nevnte 1,2 bar ladetrykk og bensin som drivstoff er opp imot 440hk i motor, og med overgang til e85 kanskje 470hk i motor. Begge som et grovt overslag med forbehold for diverse faktorer selvsagt.

skal lese og se litt, men lurer bare på om jeg skal satse på en ny turbonetics, var veeeeldig fornøyd med den jeg hadde!

skal opp i ca. 1.5bar i trykk og E85, så satser på ca. 450whp !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal lese og se litt, men lurer bare på om jeg skal satse på en ny turbonetics, var veeeeldig fornøyd med den jeg hadde!

skal opp i ca. 1.5bar i trykk og E85, så satser på ca. 450whp !

hvorfor ikke satse høyere når du først skal kjøre e85? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...