Gå til innhold

Styreenhet til E46

BMW_Ye
 Share

Anbefalte innlegg

Har en Bmw 318i E46.

Og styreenheten til bilen min har etter all sannsynlighet blitt ødelagt.

Da lurer jeg på om det går det ann og kjøpe brukt? Er de dyre. Nye kostet de ca 9000kr. Er det noen som veit om noen som selger disse?

Er dette en jobb som man må til merkeverksted med, eller kan man gjøre det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik en liggende. Er din automat eller manuell?

Det som er greia er at du må ha et matchende sett med EWS (startsperre boks) Nøkkel, LCM, Instrument, og hjerne. Ellers vil du få feil meld.

Det du trenger i GRUNN er EWS nøkkel og hjerne. Da får du starta. Men du vil få en prikk i dashen som sier at noe er tukla med.

Du kan kjøpe brukt hjerne, og sende til et firma for koding, men jeg har ikke funnet noen i Norge som gjør dette. Så jeg måtte sende mitt sett til Canada.

Du KAN høre med GS om du får en litt god pris på hjerne, men elelrs er et komplett sett brukt (men det vil ikke bli 100% da heller, pga du da får to forskjellige nøkler til bilen) eneste løsningen.

Mvh Tommi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en manuell. De sa på det lokale Bmw-verkstede at det kanskje gikk ann og sende de til Bosch for koding.

Er Gs-senteret billigere en offisielle bmw-verkstedene? (Tenker da på delepris og timepris)

Har du et komplett brukt sett?

Hvor mye tok de for og kode den, når du sendte den til Canada?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du tar av EWS boksen, sitter under rattstammen, setter inn nye. kobler av gamle hjernen, setter inn nye. så må du stikke til en som sliper nøkler, si at du skal ha den blanke nøkkelen (kodet til din bil men ikke slipt) slipt lik din gamle nøkkel.

ELLER så kan du sende de nøkkelen så sliper de for deg, men da er frakta ruinerende.

Jeg har ikke komplett sett nei dessverre.

Jeg betalte 518$ for akt jeg sku ha gjort ink frakt.

Det var da matching av brukt DME mot orginal EWS og omkoding av instrument. Men dette var fordi jeg hadde hjerne allerede og M3 cluster som sku funke mot min bil med custom koding :)

Kjenner han fyren litt så fikk ordna masse i samma slengen.

Bestiller du nytt sett fra de så er det plug n play.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...