Gå til innhold

Erfaringer med Jetex effetkpotter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen??

Noen som har efaringer med effektpotte på diesel da?

Hele poenget mitt, er at jeg ønsker dobbelstuss, men uten at de bare er pålimt orginalrøret - noe som ser helt innforjævli ut.

Vil en effektpotte skape MER støy? (derav knatring)

Skrevet

Har masse erfaring med potter på diesel, men kun seksere. Generelt blir det ikke noe mer diesellyd av det, bare dypere kraftigere lyd.

Skrevet

Tror du det gjelde R4 også?

Er det positivt bedre lyd, eller negativt?

(Det høres jo somregel f.eks ut som en båt, når folk hiver effektpotter på R4 bensinere).

Skrevet

positivt bedre lyd. Husk at turboen tar det meste av lyden egentlig.

Jeg vil tro at resultatet ikke er så veldig annerledes på en r4, men det spørs jo helt på hvordan potta er osv..

Også tar partikkelfilteret en del lyd. (en del av den fine lyden that is)

Skrevet

Da krysser vi fingrene for at det blir bra lyd, bra utseende (alt er bedre enn den deprimert-stussen som er på den orginalt) og at effekt blir DRITBRA (haha).

Jeg har forøvrig ikke DPF, så da blir det gjerne litt ekstra plystring? (antar det er godlyden?)

Skrevet

hehe.. satser på at det blir bra...:)

nå skal det sies at lyden av den nevnte "traktoren" dog er helt magisk.. råere dieselmotor og lyd tror jeg ikke finnes..

Prisen var god også, gi gjerne en update når du har montert :)

Skrevet

Ja si fra hvordan det blir??..Jeg har fått pristilbud hos svendsen eksos.På 8500 kr.Hele veien fra DPF.

DPF blir ikke tatt vekk,men er en skjøt rett etter den.

Og så blir det dobbel eksos på hver side.Er jævlig trangt bak der,så jeg setter vekk jobben til noen som gjør det hver dag.Da har jeg garanti på det også.Selv om jeg kan sveise og sånt selv.

Skrevet

Skal komme tilbake med info, så snart jeg har fått skrapt sammen litt penger til det.

Midt under oppussing av leilighet, så antar madammen ikke blir storfornøyd om det plutselig ligger et eksosanlegg i posten, som jeg må forsvare hvordan ble finansiert :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...