325icab_88 Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Hei! Har eid E38n i 3 dager nå, og bare tuslet frem og tilbake til jobb. I dag begynte den å kødde. Går kun på 5 sylindre. De tre fremste på passasjersiden er døde. Har byttet plugger Sjekket gnist Byttet om på coiler Sprutet startgass inn i innsug mens motor gikk. Da gikk den på alle i ett par sekunder. Pluggene til disse 3 sylindrene er knusk tørre. Lukter ikke bensin engang. Regner da med at det er noe el feil? Noen tips? Tenkte jeg kunne måle om dysene får strøm. Hvordan gjøres dette? Takk for tips
Tom K Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 har du sjekket dysene ? eller om det har falt av en ledning eller tre
325icab_88 Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Skrevet Februar 9, 2011 Har ikke fått tid (er på jobb). Tenkte først å måle om det er strøm til de. Hvis jeg har forstått rett, skal de ha konstant strøm. Blir styrt av minusen fra hjernen? Har time for feilkodelesing i morgen.
S.Hafsmo Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 kan jo prøve å flytte dysene over på andre siden og se om problemet følger etter. Er ikke mye jobb å ta dem ut.
SweetBMW Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Skal ikke mye til før slike dyser dør eller tetter seg. Kan jo prøve som Hafsmo sier. Diagnosen vil vel ikke si mye annet enn misfire syl 6 7 8
E36Cab1 Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Bruk et stetoskop på dysene du lurer på,da hører du iallefall om de åpner,må nesten ha et oscilloskop for å måle dysene elektrisk da de opererer i millisekund(for rask for fluke/multimeter/voltmeter). Åpner de,er de sannsynligvis tette som karene ovenfor nevner. Da kan du bytte om litt på rekkefølgen om du vil og prøve.
325icab_88 Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Skrevet Februar 9, 2011 Takk for tips alle sammen! Ser ut til at det er litt værre enn som så. Vann i olja Får se hva forbrukerrådet sier i morgen. Har kjørt ca 40 mil etter overtagelsen.
SweetBMW Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Det vakke særlig ¨ålreit.. men slike feil pleier ikke komme med en gang sånn da..?
325icab_88 Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Skrevet Februar 10, 2011 Nei, men det er umulig å bevise Har dialog med selger, så vil foreslå at han betaler en god del for ny byttemotor mot at jeg gjør jobben selv. Passer forresten 1994 M60B40 fra 540 rett ned i ?
SweetBMW Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 års modell er din da?? tror det skal gå fint.
325icab_88 Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Skrevet Februar 10, 2011 Min er 1995. Ser på bildet at denne ikke har plusspunkt på toppdeksel. Det er vel bare å bytte over tenker jeg. Motor er vel ellers klin lik? En mulighet er jo å hente en komplett bil i Sverige, men det blir en del mer styr.
S.Hafsmo Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Trodde det bare var M62 som hadde plussen på toppdekslet. men uansett er det jo samme motoren, så det måtte jo være å bare flytte over de deler som er "custom" på E38. Så kan du bare gi meg gammelmotoren etterpå.
325icab_88 Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Skrevet Februar 10, 2011 Hmm! Det er byttemotor i bilen, så det kan jo være en mulighet! Hvordan ser jeg forskjellen på M60/62?
S.Hafsmo Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 M60 M62 Glor du lenge nok finner du sikkert noen forskjeller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå