Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har eid E38n i 3 dager nå, og bare tuslet frem og tilbake til jobb.

I dag begynte den å kødde. Går kun på 5 sylindre. De tre fremste på passasjersiden er døde.

Har byttet plugger

Sjekket gnist

Byttet om på coiler

Sprutet startgass inn i innsug mens motor gikk. Da gikk den på alle i ett par sekunder.

Pluggene til disse 3 sylindrene er knusk tørre. Lukter ikke bensin engang. Regner da med at det er noe el feil?

Noen tips? Tenkte jeg kunne måle om dysene får strøm. Hvordan gjøres dette?

Takk for tips :)

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har ikke fått tid (er på jobb). Tenkte først å måle om det er strøm til de. Hvis jeg har forstått rett, skal de ha konstant strøm. Blir styrt av minusen fra hjernen?

Har time for feilkodelesing i morgen.

Skrevet

Skal ikke mye til før slike dyser dør eller tetter seg.

Kan jo prøve som Hafsmo sier. Diagnosen vil vel ikke si mye annet enn misfire syl 6 7 8

Skrevet

Bruk et stetoskop på dysene du lurer på,da hører du iallefall om de åpner,må nesten ha et oscilloskop for å måle dysene elektrisk da de opererer i millisekund(for rask for fluke/multimeter/voltmeter).

Åpner de,er de sannsynligvis tette som karene ovenfor nevner. Da kan du bytte om litt på rekkefølgen om du vil og prøve.

Skrevet

Takk for tips alle sammen! Ser ut til at det er litt værre enn som så. Vann i olja :( Får se hva forbrukerrådet sier i morgen. Har kjørt ca 40 mil etter overtagelsen. :o

Skrevet

Nei, men det er umulig å bevise :( Har dialog med selger, så vil foreslå at han betaler en god del for ny byttemotor mot at jeg gjør jobben selv.

Passer forresten 1994 M60B40 fra 540 rett ned i ?

Skrevet

Min er 1995.

Ser på bildet at denne ikke har plusspunkt på toppdeksel. Det er vel bare å bytte over tenker jeg. Motor er vel ellers klin lik?

En mulighet er jo å hente en komplett bil i Sverige, men det blir en del mer styr.

x4t469e3k80zity9pxqp.jpg

Skrevet

Trodde det bare var M62 som hadde plussen på toppdekslet. :-k

men uansett er det jo samme motoren, så det måtte jo være å bare flytte over de deler som er "custom" på E38.

Så kan du bare gi meg gammelmotoren etterpå. :mrgreen:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...