Gå til innhold

Nyterns fornuftige E87 116i


Nytern
 Share

Anbefalte innlegg

Spylte av bilen og tok noen bilder, den har fått nye pærer i parklys og skiltlys. Synes det ble bra :)

IMAG0169.jpg

IMAG0166.jpg

IMAG0179.jpg

Måtte bare ha med dette siste bildet siden jeg synes bilen ser litt breial ut bakfra med sommerdekka :)

IMAG0183.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ahh, da lærte jeg noe i dag og :) Sikkert bare med xenon ja, disse har jo led baklamper og.

Vet hvordan du har det, tråla nettet ei god stund før jeg fant felger selv! Har du noen i kikkerten?

Problemet er jo å finne noe med mest mulig korrekt innpress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å holde utkikk etter felger med E46 innpress ja :)

Da har jeg bestilt etpar dingser til. Har lenge irritert meg over litt hardt girskift og fant ut at man kan kjøpe "weighted" E46 M-girkule i skinn for å løse problemet. Denne kula er også kortere. Den originale i plast veier jo nada og er dessuten ganske lang.

I denne tråden er det bilde av kula vs andre; http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=14000

Folk har tydeligvis gode erfaringer, så da var det verdt forsøket!

Kjøpte også org håndbrekkshåndtak i perforert skinn for å matche. Mangler bare rattet nå!

Delenr girkule: 25-11-7-896-886

Delenr håndbrekk: 34-40-8-036-495

Kom på rundt 1000lappen inkl frakt fra GS. Blir spennende å se om det er verdt penga :)

Kunne også tenkt meg en annen stil på interiørlistene, ser det er fint lite utvalg i lister til 1-serie så det må evt bli foliering/lakkering. Hva vil lønne seg montro? Mht utseende, holdbarhet og pris mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Huff og huff!

Da har senkespøkelset fått fatt i 1-serien og!

AC Schnitzer fjører er på vei i posten.. Har lest masse om disse og folk er veldig fornøyde med kompromisset mellom komfort og sportslighet. Håper ihvertfall at det blir hakket mer kjørbart enn FK-greiene jeg hadde på E39'en. Har blitt litt merkesoss med denne 1-serien merker jeg :)

Legger ved ett bilde av 1-serie med tilsvarende fjører

AC_Schnitzer-ACS1_1Series_E87_2005_800x600_wallpaper_05.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da er bilen litt nærmere bakken. Vurderte å gjøre camber pin modden før jeg leverte til firehjulskontroll, men da hadde jeg ikke fått camber innenfor lovlighetens grenser mtp visning av senk. Såå det kommer etterhvert..

M3 ARB er på vei i posten, det samme er skvettlapper?! av alle ting, clutch delay ventil og div kjedelige slitedeler/væsker.

Drømmer også om felger, kan hende jeg skal være så sossete at jeg får tak i ett 17" sett til med gateslicks. Fint med forandring. OZ Allegerita? står høyt på ønskelista.

Senk ble ihvertfall bra, fikk litt mer korrekt stuk! Bilder kommer når bil er ren. Tips til bilpleieprodukter mottas med glede, gjerne en slags pakkeløsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fjærer.

Virker igrunn som ett ok kompromiss mellom komfort og sportslighet. Bilen setter seg bedre i svingene og føles generelt litt mer planta uten at komforten lider noe.

Fjærer kosta ca 2200,- mener jeg å huske, kjøpte for kampanjepris hos GS. Nå koster de i overkant av 3000kr, ikke ille det heller. Er produsert av Eibach til ACS specs.

Modden er igrunn veldig enkel, står forklart her http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f= ... 50&start=0

Skal gi -0.3 grader negativ camber ekstra, ikke mye men det skal visst gi en merkbar effekt. Synes ikke det er noe gøy å understyre :lol:

Vet ikke om du vet det, men det meste av E90/92/93 M3 understellsdeler passer på 1-seriene våre. Gjør det litt rimeligere å oppgradere! Her har du litt lesestoff: http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f=17&t=20946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...