DKxxxxx Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Hei, Er det noen teknikere som kan hjelpe meg med en nøtt. Hadde bilen på service for en ukes tid siden. Byttet blandt annet frontrute. Ettersom den skulle stå å tørke ble bilen hengende på bukk over natten. Da jeg fikk igjen bilen lyste den gule lampen for nivåreguleringsfeil selv om bilen så helt fin ut og ikke var skeiv. Noen ganger pumpes den opp slik at det ser ut som om jeg har hijackers bak og bilen blir stiv som en pinne. Den blir ikke høyre/venstre-skeiv, men for/bak. Det rare er at når den står sånn, slutter nivåreguleringslampa å lyse. Virker som om den tror alt er i orden da. Dersom jeg kjører en stund så senker bilen seg til normalt nivå, men da begynner lampen å lyse igjen. Andre ting som kan nevnes, men som jeg ikke aner om påvirker dette, er at det er etterfylt servo-olje. En annen ting jeg lurer på er om nivåreguleringen blir påvirket av innstililngene på xebnon-lysene eller om det bare er lyktene selv som regulerer høydenivå.
TRF Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Servo olje har ingeting å si, det er på eldre biler at dette foregikk i demperne, du har luft fjærer. Lyktene justerer seg selv, men tar signal fra sensorene som også luftfjæringa tar signal fra. Du har antagelig feil på et stag eller en sensor. Smal sak å finne utav med riktig utstyr. Det er dog antagelig ikke verkstedets feil at dette har oppstått.
DKxxxxx Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Skrevet Februar 10, 2011 Takk for raskt svar. Da har jeg litt å gå etter. Kan også nevne at lyktene ikke justerer seg når bilen heves/senkes bak. Dette medfører at møtende billister sikkert er litt irriterte på kveldstid noen ganger, mens jeg ikke ser mer enn 10 meter foran meg andre ganger. Kan jeg derfor konkludere med at det er sensoren som gir fra seg signaler som er på jordet i og med at lysene ikke påvirker høydejusteringen? Mvh En som fyller olje oftere enn bensin, men det er en annen historie.
TRF Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Du kan konludere med at du må ta en diagnose, og de som tar diagnosen må ha grunnleggende ferdigheter i faget.
DKxxxxx Skrevet Juli 25, 2011 Forfatter Skrevet Juli 25, 2011 lampen som indikerer feil på nivåreguleringen sluttet etter at ledning til sensor ble byttet. Den var gnisset over og ga feil innimellom. En feil kommer sjeldent alene og det fikk jeg merke forrige uke. Den ene belgen bak eksploderte. Begge belgene er nå byttet og lampen slukket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå