Gå til innhold

Har bimmers folka noen meninger om de NYE bensinen ?

powerfulglenn
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

I følge shell koster den akkurat det samme.

"smørende" bensin skulle jeg også gjerne likt å se,samt få forklart..

Du kan vel spare opptil flere liter per tank uansett drivstoff,om du legger om kjørestilen til å aldri ha turtall over 3000, (2000 i dieselbil) planlegge både nedbremsing og akselerasjoner,clutche den ut i nedoverbakker etc,men sånn kjører bare jeg om det er lenge til lønning og tankmåleren peker på rødt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clutche ut en bensiner(eller diesel) i nedoverbakke kan føre til økt forbruk.

Kommer seff an på lengda på bakken og hvor bratt den er,men en har som sagt drivstoff-kutt på biler med EFI/commonrail m.flere i slike situasjoner,som regel over 1500 omdr.min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinen har egentlig holdt seg relativt stabil, men det er kun staten som har skrudd opp avgiftsandelen HINSIDES.

Overgrepet mot oss som er avhengige av bil i hverdagen fortsetter. Vi betaler jo 90% av alt vi tjener i avgifter omtrent. Min skattemoral nådde iallefall rock-bottom for LENGE siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe lavere priser i sverige foresten?

Ja den er noe billigere, og med god kronekurs så er det en del å spare, kjøper man mat og tobakk når man først er i sverige så blir det en lønnsom tur, jeg har ca 15 min å kjøre til nordens største kjøpesenter , Nordby ca 10 km fra Svinesund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er noe billigere, og med god kronekurs så er det en del å spare, kjøper man mat og tobakk når man først er i sverige så blir det en lønnsom tur, jeg har ca 15 min å kjøre til nordens største kjøpesenter , Nordby ca 10 km fra Svinesund ;)

Tar meg under 5 minutter og kjøre ned til båten og dra over til Strømstad for og fylle en halv tankbil med billig fuel i så fall, og ta båten tilbake, gratis billett med ferja har alle så ikke en gang turen koster noe :P

Happy smuggling :applause:

Så kan man selge 80% av bensina til bilglade ungdom som fyller tanken så og si annahver dag hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ditt blir da at Bensin er klasset som farlig gods, du kommer ikke med ferja uten en bunke med dokumenter, tankbil som er ADR godkjent, fører av bil må ha ADR kompetansebevis, dokument fra avsender OG mottaker så det er ikke så lett som du tror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar meg under 5 minutter og kjøre ned til båten og dra over til Strømstad for og fylle en halv tankbil med billig fuel i så fall, og ta båten tilbake, gratis billett med ferja har alle så ikke en gang turen koster noe :P

Happy smuggling :applause:

Så kan man selge 80% av bensina til bilglade ungdom som fyller tanken så og si annahver dag hehe :P

Hvordan bil kjører du a? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, hva med en caravelle eller noe sånt, og en tank baki bilen?

Ingen som vet at det er farlig gods i den, så får vi en kompis til og kjøre foran med full lasta bil med øl flaker med vann i og tomme tobakk esker opp til vinduet osv så han blir stoppet og man kan frakte bensinen rett bort til stripa og starte utdelingen til de fattige..mot betaling seff :P

Starten på en stor karriere dette ja, de fleste grundere startet i det smått og jobbet seg opp !;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste dere at ALL bensin som blir solgt i Norge nå etter nyttår har tilsatt bioetanol? Var ikke mye, mener på det var 5%.. Prisen er fortsatt den samme..

Mulig det var 10% også, ikke mer iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bra for motoren? Mye fett og dritt i det? Ender vell med at vi alle sitter med tett tilførsel hele gjengen om noen år pga fett oppsamling her og der...fail.

Staten burde heller bruke tid på og sette propp i rævva på kuene, de produserer tross alt mere Co2 ut av fise ringene sine enn alle bilene gjør så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat hvordan det fungerer er jeg ikke sikker på, men skal vell tape litt effekt på det tror jeg? Prøv å stikk fingeren din i bensin, er ikke akkurat fett som sitter igjen når du tar den oppigjen :)

Men at ingen har merka forskjell er vell kanskje ett tegn på at forskjellen er liten? Er vell samme med det fuel-save konseptet, ubetydelig forskjell dersom det i det hele tatt er noen.. Sparer jo mer på å ikke fylle full tank, med tanke på vekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bra for motoren? Mye fett og dritt i det? Ender vell med at vi alle sitter med tett tilførsel hele gjengen om noen år pga fett oppsamling her og der...fail.

Staten burde heller bruke tid på og sette propp i rævva på kuene, de produserer tross alt mere Co2 ut av fise ringene sine enn alle bilene gjør så..

Bioetanol er jo sprit det. Ikke nå fett der. Tørt som f :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den fuel save bensina har vel vært lenge den nå. hadde den en stund før nyttårsskifte her i området hvertfal. og vanlig 95 er vel også borte fra shell. så man har ikke store valget lenger. hehe. samme skvipet med nytt navn tror jeg. muligen endret en dræpe eller 2 i blandinga for at det ikke bare er navnet som er bytta. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...