karl92 Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Hei! Jeg bare lurte på om det er normalt at det kommer en del eksos fra en 523IA E39 1996 modell? Føler bare det kommer mer fra min enn fra andre biler med den alderen. Dette skjer når det er plussgader ute og bilen er foholdsvis varm. Eksosen er for det meste hvit. Det er slik at du ser det ganske godt, men det fosser ikke over for og si det sånn. Det kan av og til gjøre det men da er det gjerne kaldt i været, og bilen er gjerne også kald da. Om dette er et problem, hva kan det "bety" Om det hjelper kan jeg gjerne ta et bilde i morgen av hvor mye eksos det faktisk er snakk om.
sladjan Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 er ganske vanlig når det er kaldt ute og bilen er kald. MIn også ryker en m52b28 men når det blir varm slutter den.... En ting du må passe på er om den bruker vann/kjølevæske, gjør den de er topp pakningen gåen mest sannsynlig
Mikael-B Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Hvis du er i tvil om det er kjølevæske-lekkasje, kan du ta en trykktest. Event. en kompresjonstest eller CO måling i kjølevannet. Da får du avdekket om det er sprekk i toppen, gåen toppakning etc. etc. som gjerne kan skape litt hvit røyk. Skal ikke mye kjølevannet i sylinderne for å skape litt ekstra hvit røyk nå om dagen.
Haug530D Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Er sånn på min også, tror ikke det er noe sprengt toppakning eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå