Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en BMW 328i 95-mod, som jeg kjøpte sommeren 2010. Fikk bilen for 63 000 kr, og den hadde gått 218 000 km. Tok NAF-test på den, så jeg vet de småtingene jeg må ta. Foreløpig har jeg byttet alle fjærer og demperene foran.

Etter 3-4 mnd bruk kjørte samboren min inn i en vegg, og bilen ble egentlig kondemnert. Hadde ikke kasko, så det var billigere for samboeren min å betale for reprasjonen, enn å betale meg for det jeg hadde betalt. Prislappen ble på 46 000 kr, da bilen var rammeskjev på 2 steder, og derfor må rettes opp på jigg (eller hva det heter). Bilen er nå plettfri foran, og hele fronten, med unntak av den ene skjermen, er byttet og nylakkert. Resten av bilen er fin i lakken, og har nesten ikke rust.

Mitt spørsmål er som følger: Er bilen min i dag verdt mer pga reprasjonen, eller har den synket i verdi fordi den har vært rammeskjev?

Skrevet

Ikke at jeg har noe særlig peiling på dette men, om jeg hadde vært på utkikk etter en 328i, hadde jeg vell betalt mer for en som ikke hadde vært rammeskeiv. man veit jo aldri.

Skrevet

men igjen så er jo mye nylakkert og da lite steinsprut og rust i buer :) Tviler på den har økt i verdi og at den har fallt mye tror jeg heller ikke. Går sikkert opp i opp :D

Skrevet

Er mulig at jeg har skylapper, men jeg personlig merker ingen forskjell på bilen nå og før. Og spesielt etter jeg byttet fjærer / dempere (senket 40 mm), så sitter den veldig godt på veien. Merker ikke noe ubalanse eller noe sånt.

Skrevet

Ingen som så episoden av Top Gear (tror jeg) der de kjøpte inn 2 stk Ford Focus ? en bil var uskadet og en hadde hatt en stor frontskade men var reparert forskriftsmessig på verksted, disse bilene ble brukt i en krasjtest og den bilen som hadde hatt skade ble vesentlig mer skadet enn den som hadde vært uskadet.

Edit, sorry det var Fift Gear

Skrevet

Vil tro dette går opp i opp som nevnt tidligere. Men hadde jeg stått mellom 2 stk like hvor den ene var rettet og de kostet de samme hadde jeg såklart tatt den urørte. Jeg kjører en bil som er skjøtet selv og merker ingen forskjell på handling eller comfort,kontra en urørt M3.Er derimot mindre rust på min;P Hva som skjer i en kollsjon håper jeg og slippe og finne ut... rettet eller ikke.

Skrevet

@wicky124: At hun måtte betale er vel en annen sak... og det er vel strengt tatt ikke din sak heller ;) har ødelagt bilen hennes litt før og, og da bladde jeg flittig opp :) Og skulle jeg hatt kasko på den, måtte jeg bladd opp 28 000 kr i året i forsikring. Så det hadde ikke vært verdt det. Betaler 12 000 i året bare for ansvar, og det er nok! :)

Men har vel forstått det slik at den i alle fall ikke har steget i verdi, men ettersom jeg fikk den en del under listepris, så har jeg vel ikke tapt så mye. Skal sies at jeg tok litt av regninga selv, da den ikke akkurat var strøken foran før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...