Gå til innhold

Bil har vært rammeskjev

Knuiser87
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en BMW 328i 95-mod, som jeg kjøpte sommeren 2010. Fikk bilen for 63 000 kr, og den hadde gått 218 000 km. Tok NAF-test på den, så jeg vet de småtingene jeg må ta. Foreløpig har jeg byttet alle fjærer og demperene foran.

Etter 3-4 mnd bruk kjørte samboren min inn i en vegg, og bilen ble egentlig kondemnert. Hadde ikke kasko, så det var billigere for samboeren min å betale for reprasjonen, enn å betale meg for det jeg hadde betalt. Prislappen ble på 46 000 kr, da bilen var rammeskjev på 2 steder, og derfor må rettes opp på jigg (eller hva det heter). Bilen er nå plettfri foran, og hele fronten, med unntak av den ene skjermen, er byttet og nylakkert. Resten av bilen er fin i lakken, og har nesten ikke rust.

Mitt spørsmål er som følger: Er bilen min i dag verdt mer pga reprasjonen, eller har den synket i verdi fordi den har vært rammeskjev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som så episoden av Top Gear (tror jeg) der de kjøpte inn 2 stk Ford Focus ? en bil var uskadet og en hadde hatt en stor frontskade men var reparert forskriftsmessig på verksted, disse bilene ble brukt i en krasjtest og den bilen som hadde hatt skade ble vesentlig mer skadet enn den som hadde vært uskadet.

Edit, sorry det var Fift Gear

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro dette går opp i opp som nevnt tidligere. Men hadde jeg stått mellom 2 stk like hvor den ene var rettet og de kostet de samme hadde jeg såklart tatt den urørte. Jeg kjører en bil som er skjøtet selv og merker ingen forskjell på handling eller comfort,kontra en urørt M3.Er derimot mindre rust på min;P Hva som skjer i en kollsjon håper jeg og slippe og finne ut... rettet eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@wicky124: At hun måtte betale er vel en annen sak... og det er vel strengt tatt ikke din sak heller ;) har ødelagt bilen hennes litt før og, og da bladde jeg flittig opp :) Og skulle jeg hatt kasko på den, måtte jeg bladd opp 28 000 kr i året i forsikring. Så det hadde ikke vært verdt det. Betaler 12 000 i året bare for ansvar, og det er nok! :)

Men har vel forstått det slik at den i alle fall ikke har steget i verdi, men ettersom jeg fikk den en del under listepris, så har jeg vel ikke tapt så mye. Skal sies at jeg tok litt av regninga selv, da den ikke akkurat var strøken foran før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...