Gå til innhold

Det er visst 3% E85 i all blyfri bensin


E-39
 Share

Anbefalte innlegg

Etter en telefonsamtale med en av Ultimos verksteder,fikk jeg opplyst at det faktisk er 3% E85 i all blyfri bensin.

Det skal visst etter miljøkravene bli ca 10% med E85 i all bensin etterhvert i følge han.

Har lyst til å konvertere til E85 på min E39,men prisen er ca 7000,- Den blir da justert med en boks og vil da få blant annet fortenning og høyere kompresjon. Det gir noen flere hk,men et høyere dreiemoment på ca 30% som er betydlig merkbart selv på en 150 hk rekkesekser.

E85 koster ca 8kr pr liter,men den vil bruke mere drivstoff. Det anbefales også rustfritt eksosanlegg,siden det blir mye vanndamp som fører til rust. Lambdasonde kan også ta kvelden av dette.

Dette er jo miljøvennlig,så regjeringen burde sørge for at alle byer har en E85 pumpe!

Personlig ville jeg montert en M52b28 motor i min 520 hvis jeg ville hatt mere power :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høvling av toppen gir høyere kompresjon. Sikkert mye annet ogå. Det jeg har blitt fortalt av noen kyndige angående drivstoff,er at E85 gir høyere kompresjon. Det skal visst gi høyere kompresjon å gå fra 95 oktan-98-99 osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høvling av toppen gir høyere kompresjon. Sikkert mye annet ogå. Det jeg har blitt fortalt av noen kyndige angående drivstoff,er at E85 gir høyere kompresjon. Det skal visst gi høyere kompresjon å gå fra 95 oktan-98-99 osv.

Det er ikke kompresjonen som øker med Oktan tallet. Det er bensinens evne til å motstå selvdetonasjon.

Dvs at du kan komprimere MER (ha høyere komp i motorn) før det blir for varmt så bensina smeller av seg selv.

Det å fylle 98 gir ikke motorn din høyere komp.

For å oppnå høyere komp må du enten plane toppen, jobbe med forbrenningskammer, høvleblokk. osv osv. Det å konvertere en bil til E85 er ikke bare bare å gjøre med en boks heller. Selv om boksen koster 7k så mådu godkjenne dette hos BT også, og det fåru ikke så sant settet ikke er TUV godkjent. I have tried :) I tillegg så ere alle gamle bensinslanger på bilen din som ikke evnetuelt tåler Etanol og dermed tørker ut. Tørker ut, morkner, går høl på. Fuel leak. U see? Må bytte alle slanger og eventuelt pumpa og om du har gummi pakninger i den og.

Er ikke bare bare serru!

EDIT: SIden jeg likevel er så godt i gang her, s slenger jeg med at Amerikanske biler ikke går på 89 oktan og 91 oktan osv, om dere kanskje har lest det på andre forum. De bruker ikke RON tallet som vi bruker , de bruker AKI, Som representerer det samme, bare en annen skala. AKI 89 = 92 oktan, 91 er 95, og 93 er 98.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull mye her.. E85 trenger ikke nødvendigvis ødelegge slangene til bensinen din.. For på bmw er det PLAST rør brukt på mange av bilene.. Stålrør har jeg å sett..

Forøverig om du er bare ute etter å kunne kjøre e85 kan du sette inn større dyser eller justere opp bensin trykket ditt.. justerer du trykket får den mere suppe..

Disse boksene holder bare dysene litt lengre opne så synes prisene på disse boksene er latterlig.. iallfall i norge.. Ebay handler du billig!! og det funker..

Legg merke til at mange nyere amerikanske biler kan du fylle e85 på uten og gjøre noe.. til tross for at de ikke er merket med e85..

Pumper kan gå tapt siden e85 ikke har så mye smøring i seg.. men ennå ikke hørt om noen som har tatt pumpa si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull mye her.. E85 trenger ikke nødvendigvis ødelegge slangene til bensinen din.. For på bmw er det PLAST rør brukt på mange av bilene.. Stålrør har jeg å sett..

Forøverig om du er bare ute etter å kunne kjøre e85 kan du sette inn større dyser eller justere opp bensin trykket ditt.. justerer du trykket får den mere suppe..

Disse boksene holder bare dysene litt lengre opne så synes prisene på disse boksene er latterlig.. iallfall i norge.. Ebay handler du billig!! og det funker..

Legg merke til at mange nyere amerikanske biler kan du fylle e85 på uten og gjøre noe.. til tross for at de ikke er merket med e85..

Pumper kan gå tapt siden e85 ikke har så mye smøring i seg.. men ennå ikke hørt om noen som har tatt pumpa si..

hehe er no mange gummislanger på en e39 fra tanken og ned til røra. fra røra og inn på fuelrailen osv masse gummi

inn på pumpa også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull mye her.. E85 trenger ikke nødvendigvis ødelegge slangene til bensinen din.. For på bmw er det PLAST rør brukt på mange av bilene.. Stålrør har jeg å sett..

Forøverig om du er bare ute etter å kunne kjøre e85 kan du sette inn større dyser eller justere opp bensin trykket ditt.. justerer du trykket får den mere suppe..

Disse boksene holder bare dysene litt lengre opne så synes prisene på disse boksene er latterlig.. iallfall i norge.. Ebay handler du billig!! og det funker..

Legg merke til at mange nyere amerikanske biler kan du fylle e85 på uten og gjøre noe.. til tross for at de ikke er merket med e85..

Pumper kan gå tapt siden e85 ikke har så mye smøring i seg.. men ennå ikke hørt om noen som har tatt pumpa si..

Mye tull her ja... Okei greit du mener det ja? Hvor er det brukt plast SLANGER? hen? jeg sa ikke en dritt om røra. Jeg sa slangene som er vanlige armert gummi. Alkohol tørker ut disse, de morkner og dermed sprekker (sprekker vil si lekker om du ikke tok den)

Og du sier justere opp trykket? Hvis du skal ha en godkjent bil på E85 var DET jeg snakka om, så kan du ikke tukle med alt anna i tillegg. Da skal original motorstyring brukes eller med TUV godkjent erstatning. (Men da er ikke bilen typegodkjent i seg selv lenger fra BMW så alt må via TUV).

Men hvis du mener det er bare å skru opp trykket, fortell meg hvordan du gjør det med original styring? UTEN og bruke en justerbar BTR :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...