Gå til innhold

To brødre, to E28 banebiler! Burbygging i 545i!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du får ta deg en tur å se en dag i helga Jørgen ;) Så får du prøve 530d'n og :)

Spekkulerer litt på hva jeg skal gjøre med styring å nå, har en golf 2 tennstang, ser ut til at jeg kan bruke den, men da blir det isåfall uten servo. Tenker også på Toyota Yaris tannstang og el pumpe :)

Fikk ut bilen, å tatt litt flere bilder av den idag! :)

DSC00173.jpg

DSC00171.jpg

• Svar 345
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Skal prøve og ringe og høre i morgen om yarisdeler jeg hans'n! :P

Det som er nytt fra min side er at jeg har gått i annskaffelse av bremsekraftforsterker fra Golf1 :P Ble litt trangt med nytt innsug. Gt40'n er i bunn og grunn solgt. Så nå blir det forhåpentligvis gt42 istedet :) Motoren skal ut i morgen og etter kvart få seg litt " heavy duty parts" fra PPF :D Må bare bli ferdig med en opperasjon med påfølgende sykemelding.. :P jævla bortheft! :P

Kommer foresten med plenum, svinghjul og qarter master til deg iløpet av helga Jørgen! :)

Øvre Surnadal er plassen og være på ja! :D

Skrevet

Har fått på plass Golf 2-3 tannstang ikveld, må få gjort om rattstammen så den passer imorgen :)

SKal også bestile gasspjeld og grenrørsdeler i morgen :)

Så viss noen har lyst på en 76' w123 merc, så rop ut, pengene går til datasprut!

Skrevet

Motoren er kommet ut, og deler fra PPF er kommet i hus :) Har også fått tak i en Gt45. Tviler på at det blir for trangt eksoshus på den med det første :P

Bilde0046.jpg

Har igrunn hvert varmt nok til innerskjerm også

Bilde0045.jpg

Tung m30 i muligens litt for svak motorbukk :P

Bilde0044.jpg

Toppen er nå tatt av og jeg fant ut at eksosventilene ikke holdt tett. Så litt sliping må vel til. Grunnen til det kan være at ventilene har hvert litt i kontakt med stempel en tur pga feil oppsatt register av en eller annen grunn. Skjedde i samenheng med skifte av en knekt vipparm i sommer. Men det som er litt snodig er at innsugsventilene holder helt tett, selv om di også har toucha stempla litt. Men er kanskje ikke umulig at varme og høyt mottrykk kan være grunnen til at eksosventilene ikke holder tett?

Skrevet
Haisommer i Øvre Surnadal!! :P

Kan høres ut som en skummel bra tittel på en film jeg garantert ville sett om noen klipp har blitt slengt sammen.. :P

Skal legge på minne å se om jeg finner frem til øvre surnadal hai garasje å titte litt neste gang jeg er der, kansje jeg finner litt inspirasjon å pågangsmot til å gjøre noe fremgang på TreFem Garasjen.. :)

Anders :bmw:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...