Gå til innhold

To brødre, to E28 banebiler! Burbygging i 545i!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Haisommer i Øvre Surnadal!! :P

Kan høres ut som en skummel bra tittel på en film jeg garantert ville sett om noen klipp har blitt slengt sammen.. :P

Skal legge på minne å se om jeg finner frem til øvre surnadal hai garasje å titte litt neste gang jeg er der, kansje jeg finner litt inspirasjon å pågangsmot til å gjøre noe fremgang på TreFem Garasjen.. :)

Anders :bmw:

FILM.. Det blir det!!! 8)

• Svar 345
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er bra ! :D

Skal prøve å ta kontakt neste gang jeg er i surndaln om det hadde vært mulig å slått av en prat å sparka i litt dekk.. ;)

Skrevet

Er vel fullt mulig det ja. Må sikkert innvistere i CP stempel og håpe på det beste med gt45 og ny mapping. Skal hvertfall aldrig kjøpe noe det står auto gauge eller turbosmart på noe mer :P

Ladda nesten 2 bar en liten tur i sommer etter jeg kila fast en turbosmart dump for at den skulle holde tett, og turbotrykksmåler som var høyst ustabil.

Skrevet

Vet om fler eksempel på at autogauge ikke er til og stole på.. :)

Org 525tdi, måleren viste 1.3 bar..

Og ettermontert chip, gikk usentvanlig MERKBART bedre, måleren viste fortsatt 1.3....

Skrevet

Veldig bra prosjekt dette! E28 er jo nydelige biler...

Jeg driver å bygger en e28 selv som skal bli banebil, har kommet et godt stykke på vei fra den orginale 520i som var. Har nå fått nedi en m30b35 motor med girkasse osv men jeg lurer litt på hvordan dere har gjort det med bremsene. For på min er det orginalt en vakumstyrt bremsekraftforsterker mens på 535 var vel dette hydraulisk styrt?

Har du en løsning på hva jeg kan gjøre her?:-)

Stå på videre dette blir bra!

Skrevet

jeg har :) du borrer hull i innsuget ditt, skrur inn en kompressor ventil eller lignende, og putter på slangen inn der, da får du det vakiumet du skal ha :) hvertfall det jeg skal, og hørt at man må! men bare bruk borr en gang med riktig diameter på borret med engang! :)

håper du forstår :)

bygger e28 banebil selv :D

Skrevet

Jeg driver å bygger en e28 selv som skal bli banebil, har kommet et godt stykke på vei fra den orginale 520i som var. Har nå fått nedi en m30b35 motor med girkasse osv men jeg lurer litt på hvordan dere har gjort det med bremsene. For på min er det orginalt en vakumstyrt bremsekraftforsterker mens på 535 var vel dette hydraulisk styrt?

Borr hull i innsuget. Gjeng opp hullet, sett i slangenippel å koble den originale slangen fra bkf der med tilbakeslagsventil mellom

Skrevet
her må det følges med :D

hvor har du tenkt til og kjøre henn i sommer? våler/ rudskogen ellerno? :)

Blir vel forhåpentligvis Våler og ACR, hvis jeg blir ferdig i rett tid :) Ellers blir det vel Frøya og Lånkebanen.

Vil ikke anbefale å bruke hydraulikk styret fra 535, dumt og motere en mulig problemkilde :P

Jeg skal bruke bkf fra Golf1, og min bror må vel ha pedalboks pga plassmangel. Så jeg vil anbefale e28turbo sin løsning ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...