Gå til innhold

To brødre, to E28 banebiler! Burbygging i 545i!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble meget imponert over m60 når jeg hørte dette. Over 70hk økning bare med hjemelagede grenrør og datasprut! bra bevis på att datasprut er bedre enn orginalsprut på orginal motor når det gjelder effekt!

• Svar 345
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har fått en liten demonstrasjon av m60'n i kveld, og kan bekrefte at den drar godt! :D Den har et langt register, trenger ikke nå mye turtall for at ting skal skje :) Den blir nokk artig og lettkjørt på bane :)

Ellers så har jeg laga downpipe og fått plassert wg på min e28. Har fått helsveisa grenrøret også.

Noen bilder :)

DSC00081.jpg

Stolt rørlegger fra Kjell's VVS som har vert leverandør av rørdeler :)

DSC00080.jpg

DSC00083.jpg

Skrevet

M60'n overasker den ja, tror det kommer til å bli mange med slik motor fremover! Er jo så fryktelig billig! I mitt tilfelle så er det jo 20k for motor, med sprut. Det er ikke mye for å spøle på 4giret rett frem :P

Jeg og Jørgen hadde på 215-55/17 piggfrie vinterdekk igår, da ble den litt slapp, men fikk til litt røyk da og :)

Blir spent å se om m30turbo'n klarer å dobble effekten min, eller om jeg må kjøpe Gt45'en å få til litt mer Nm :)

Skrevet

Da har jeg 5sett med felger liggende klar til helga, skal ta jomfruhinna på Lånke :)

Men nå skal jeg ut å lete etter mere dekk, må fylle opp lagret litt igjen :)

Skrevet

Gikk over dekklageret litt nå, etter runden igårkveld så ha jeg 50stk 16-18" dekk og ett stoort lass med 15" :)

Skal holde ut denne sesongen det ejg har nå :)

hei hei. kan du fortelle litt om hva som må gjøres for å få m60 nedi e28? :) rått prosjekt!

Pedalboks/e34 540i bremsystem, sveising av travers, ombyging av styring, ombygde/nye grenrør, sveising av mellomaksel :)

Skrevet
må du kappe noe ramme eller kaross? hva gjorde du med styring?

Jeg kappa kun i traversen ;)

E28 har orginalt styresnekke som du sikkert vet, den tar stor plass, noe som gjør at det blir lite plass til grenrør. Så jeg tok den enkleste veien å bygde om til tannstang, fra golf 3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...