Gå til innhold

To brødre, to E28 banebiler! Burbygging i 545i!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne uken ha jeg renska den innvendig så og si helt. Bare varmeapparat og div ledninger igjenn inne i bilen. Spekulerer litt på hva jeg skal gjøre med den jævla takluka, men må nokk bare kappe ut hele driten oppi taket der og komme opp med en løsning. Hvis ikke blir buret lavt og rart.

Har og begynnt litt med plenum bygging. Skal prøve og få til noen bilder snart :)

• Svar 345
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jaja, da har jeg fått gjort litt igår :) Lagde motorfester, å holder på med girbokstraversen nå! Sitter å venter på middag, så skal jeg ta siste innspurt med festing av motor og girboks! :)

Kommer bilder ikveld.

Jeg kan også opplyse om at jeg har kjøpt meg ny bruksbil, etter at jeg solgte 318tds'n jeg hadde, gikk opp ett par hakk nå :)

Facelift 530d med manuel og 79k på telleren :)

DSC00159.jpg

DSC00160.jpg

Skrevet

Da har plenumet mitt kommet sammen :) Mangler bare dyseholdere og helsveising.

Noen bilder :wink:

Bilde0028.jpg

Bilde0033.jpg

Bilde0034.jpg

Bilde0035.jpg

Men det som er værre er at gt40'en er for liten. Eksos-skovelen bærer preg av varme tror jeg. Ser at det har hver ganske varmt på eksosanlegget også, for det ser ut som et fargekart :P Og asfaltmattene på girkassetunell og i gulv på høyre side var også ødelagt pga høy temp, pluss at luftekanalen som går under passasjersetet var smelta :P Så jeg skulle sikkert innvistert i større turbo og sveisa grovere eksos..

Bilde av eksos-skovel:

Bilde0042.jpg

Men det neste jeg må til med nå er vel burbygging :) Fikk litt "trening" i helga da jeg var med og bygde bur i en Volvo PV rallycross bil :wink: kan slenge med noen bilder av det og :)

Bilde0039.jpg

Bilde0037.jpg

Bilde0036.jpg

Skrevet

Har en GT42 med 1.22 eksoshus som jeg vurderer å selge. Eksoshuset er coated for varmens skyld, og turboen skal være Race/Flow-preppet. Turboen kommer fra PPFs gamle E21.

Skrevet

Har nå konkludert med at jeg trenger sårt en større turbo! :P Plukka av grenrør i kveld, og det var løst glødeskall over hele grenrøret.. Eksospakning på sylinder 1 og 6 var blåst, pluss at kobberpakninga mellom turbo og grenrør var blåst. Så det har nåkk hver høy varme og høyt mottrykk :? Dempertårn/innerskjer var renska for lakk :P

Et bilde av jernramlet jeg fikk av i kveld :P

Bilde0043.jpg

Har bestillt meg h-profilråder, HD vipparmer og cooper-ring pakning på ppf, blir fohåpentlig vis sendt i morgen :) Har 3skiva qarter master clutch liggende, så da gjennstår det å skaffe en gt42 og få bilen sammen og klemme ut enda litt mere effekt til våren :wink:

Har foresten 765 trykkplate med 4 puck sinterlamell, e34 m30 innsug med flytta spjell og en litt varm gt4088 som kan selges :)

Skrevet

Da har jeg endelig fått gjort noe med bilen igjen :)

Fikk gjort om dempertårna bak, så nå ble bilen lavere, men må valse mer, og justere litt mer opp :)

DSC00165.jpg

Lengre ned kommer ikke hjula nå

DSC00164.jpg

Justert helt ned :) Dog ikke brukbart ;)

DSC00166.jpg

Litt høyere bak, så har vi stuket, orka ikke å skru mer på coiloverene nå :P

DSC00168.jpg

DSC00169.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...