Gå til innhold

To brødre, to E28 banebiler! Burbygging i 545i!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flott lyd du har fått deg i bilen nå. :)

Forresten, gikk innpå youtube profilen din og så du er jo Hansi fra MP tida gitt! Haha :D

• Svar 345
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Flott lyd du har fått deg i bilen nå. :)

Forresten, gikk innpå youtube profilen din og så du er jo Hansi fra MP tida gitt! Haha :D

Stemmer nokk det ja, har ikke like heftig bil som moped, men det får bare være :)

Skrevet

Off, bestemte meg for å kjøpe pedalboks igår. Gasolin hadde jo såklart ikke noen på lager, men dem skulle bestille idag, så da får jeg den kanskje til neste helg. Trist. Får heller bruke god tid på de småtingene som er igjen da ;)

Må vell på verkstede å skru litt nå og!

• 3 weeks later...
Skrevet

Japp, da har jeg prøvekjørt! :) / :(

Her er det både gode og dårlige ting å komme med...

Alt starta på Søndag da jeg skulle ut og testkjøre da, trødde inn clutchen å fikk kun en stygg lyd.

Tok bilen på løftebokken å tok den dryge jobben med å ta ut motor og girboks igjen. Jeg sjekka ikke utløserlagret når jeg satte girboksen på motoren, å da var jo det helt klart feil, faktisk 55mm for lite i diameter. Ringte dit jeg kjøpte motoren å fikk komme å bytte lagret til den som sto på girboksen som var på motoren før :)

Monterte ferdig idag, å var ute å testa litt, spant på 2giret på tomgang :) Litt overdrevet, men var nesten ikke ikontakt med gassen :) Men, når jeg dro ut på veien en tur for å teste den litt bedre, så kjente jeg at clutchen slurra utrolig lett :( Jeg har en liten misstanke om at det er clutch bjelken som tar i girboksen, eller at clutchsylingeren er for lang.

Eksosen må jeg også bygge om :/ Tar nedi for lett...

Men, til det positive, bilen er utrolig god å kjøre, litt tong på styringen, det tror jeg blir bedre når jeg får ratte lengre bak :) Justerte spissinga på måfå, iforhold til hvordan det så ut når jeg så den forfra :)

Par bilder kanskje?

DSC00230.jpg

DSC00231.jpg

DSC00232.jpg

Skrevet

Japp, ivrig han :)

Off, har ikke noe lyst til å jobbe i mårra! Må få iorden bilen i helga og ringe til Bjørnstad på mandag å bestille mapping :)

Får jeg ikke time før Lånke 2.juli så kjører jeg på grunnmap :P

Skrevet

Joda, gasspedalen var litt dom, har bygd om den nå, men fortsatt ikke bra. Alt for lang vandrig, har ikke full gass før pedalen når torpedoveggen, så jeg må sikkert lage meg ett større hjul på gasspjellet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...