Halbakken Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Kom borti et artig fenomen på E30'n igår, har hatt samma problemene på en annen e30 jeg hadde og en kompis sin, men husker ikke åssen det ble løst. Jeg har kun et baklys da jeg trekker lysbryteren helt tilbake, vanlig kjørelys stillingen, og har da ingen lys i dashboard. Setter jeg bryteren i "Park posisjon", altså midt på, så får jeg lys i dash og to lys bak. Det skjedde det samme for ca et år siden på samme e30'n, men det problemet løste seg selv (?) av en eller annen merkelig grunn. Kan det være bryteren som begynner å bli fillete? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Er ikke helt sikker på hva som skjer om man drar bryteren ut og inn, men bilen står ikke på med blink mot ene sida? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2011 Nei, altså det er ikke blink/fjernlys bryteren det er snakk om. Selve hovedlys bryteren. Den har tre innstillinger: Helt inn - Ingen lys (I Norge så er det lys pga regler) Midt på - Parklys Helt ut - Lys overalt og mulighet for fjernlys. Går heller ikke an å få på parklys uten at tenninga står på, dette skal i utgangspunktet gå an! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Tror det har noe med den motstanden som sitter under dekselet under rattet. Den må byttes i think Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2011 Ja, kjøpte ei sånn diode en gang, men solgte den med den andre e30'n og nye eieren fikk styre med det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Å nå har du samme problemet igjen? Hvor kjøpte du den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2011 Japp! Hadde det på den aller første e30'n min, men da forsvant begge baklysa bak. Sinnsykt skummelt å kjøre på trysilvegen enten uten baklys eller baklys, park og spredere! Så skjedde det samma på den jeg har nå for ca et år sida, men da ble feilen fiksa av seg selv, av en eller annen merkelig grunn, og da jeg skulle dra fra jobb igår, så skjedde det igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Har du sjekka sikringen din? Hadde akkurat samme problem med e30'n, bytta sikringen, så vips ble det lys i dashen og bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2011 Hmm, sikrings nr på denne da? Syns det er rart at det skal være sikring, da alt funker hvis jeg setter på parklys Men verdt et forsøk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Februar 13, 2011 Share Skrevet Februar 13, 2011 Var så mange lys som ikke funket her, at jeg tviler på at det er en sikring som er gåen. Om du ser på listen jeg skrev under her, så skjønner du. Men for all del, sjekk alle sikringene. Sikringsnummer - Amp - Funksjon #1 - 7.5 amp - Venstre langlys #2 - 7.5 amp - Høyre langlys #4 - 15 amp - Blinklys, nødblink #6 -7.5 amp - Bremselys #13 - 7.5 amp - Venstre nærlys #14 - 7.5 amp - Høyre nærlys #22 - 7.5 amp - Parklys front, baklys #23 - 7.5 amp - Parklys front, baklys, skiltlys #24 - 15 amp - Blinklys #29 - 7.5 amp - Venstre tåkelys #30 - 7.5 amp - Høyre tåkelys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Februar 13, 2011 Share Skrevet Februar 13, 2011 Det var noen sikringer som manglet på min, dytta inn noen nye, så vart det lys, instruksjonsboka står det hvor sikringene står plassert etter nr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet Februar 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2011 Prøvd å bytte bryter og sjekka alle sikringer, ingenting hjalp! Men jeg veit fra tidligere erfaringer, at det er ei diode som kan ha gått til helvete, prøve å bytte den på mandag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Februar 19, 2011 Share Skrevet Februar 19, 2011 Merkelig, har du sjekket jording, om det er brudd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet Februar 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2011 Hvilken jording tenker du på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halbakken Skrevet Februar 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2011 Da har jeg fått feilsøkt litt igår, bytta både diode, bryter, diverse releer osv, ingen forskjell.... Noen flere forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå