Gå til innhold

Bmw 740 m60b40 haste s.p.m ( Ikke bensinpumpe )


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mangler 4 av dysene på den ene siden virker det som. Tatt av 1 og 1 coil og reagerer ikke på det, det gnist på alle. Starter men går bare på 400 rpm ca. går ikke pent!

noen som vet noe?

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Sjekk at coilene leverer,og at pluggene virker. Har du sjekka at pluggene er tørre på den siden har du belegg for å si at dysene ikke leverer,ikke kun ved å nappe av coilene.

Skrevet

Er litt vanskelige å måle signal til desse med vanlig voltmeter(åpner i millisekund,voltmeteret klarer ikke å henge med),men et lytte-stetoskop kan en komme langt med(fåes på bl.a Biltema). Dyser som åpner tikker.

Sjekk også drivstoff-tilførselen til railen.

Du kan også bytte over dyser fra sylinder til sylinder,men vær obs på å ikke skade o-ringene i endene.

Skrevet

Har funnet ut at det ikke kommer noe bensin i det hele tatt. Så virker som om dysene ikke får noe signaler om å åpnes. Siden satt i en ny dyse og den funket heller ikke. Så noen som har noe peiling på hva det kan være så si ifra. HASTER.

Skrevet

bytt bensinpumpa du så blir den den bra.. 90% sikker på det er den! den blir "plutselig" dårlig.. pass på å grums rundt med magnet i tanken etterpå da det ligger mye spon etter pumpa.

Skrevet

Men jeg skjønner ikke hvordan det kan være den, siden den får bensin til de fire sylinderene som er på høyere siden av motoren, men ikke de på venstere. Men er jo bare en fuel rail som går som en heste sko så når de 4 første får bensin så skal jo de 4 neste også få bensin ? Eller ?

Skrevet

det vet jeg ikke noe om.. på den første sjuern min sjekka jeg bensintrykket.. dt var normalt men gikk bare på fire.. tok en råsjans på pumpa og da gikk den strøkent etterpå..

Skrevet

Det var noe spon i bensin tanken, men filteret var rent. Men har prøvd Audi s4 bensin pumpe nå fra en 4,2 liter v8 og det gjorde ingen forskjeld. Noen som har noen flere ideer ?

Skrevet

flytte dysene over til den andre sylinderbanken? eller kanskje trykkreguleringsventilen som står på enden av fuelrailen står wide open (har aldri hørt om at det har skjedd,men det er sikkert ikke umulig)? kanskje det er ledningsbrudd mellom de to koblingsboksene på motoren? disse styrer jo 4 dyser hver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...