Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har vært og sett på en konkret bil idag.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26787816

Gått ca 150000km og fulgt servicehefte med regelmessige oljeskift. Bilen så veldig fin ut, men jeg fant noen småting:

1) Litt smårust i nedkant på innsiden (mellom gummipakning og metall) på noen av dørene. Synes ikke med mindre man ser godt etter. En liten rustboble på ene bakre skjermkant. Ellers kunne ikke jeg se noe rust hverken inne bensinavlukket eller på bakluken. Ikke på kanalene heller. Har ikke hatt bilen oppe på bukk.

2) Fant noe "majones" på innsiden av oljepåfyllingslokket. Se bilde:

http://i238.photobucket.com/albums/ff71/Hollabaloo2/bilde.jpg

Selger opplyste om at bilen fikk byttet veivhusventilasjon januar 2011 (kostet 10000-12000 kr hos BMW). Kan den "majonesen" stamme fra tiden før veivhusventilasjonen ble byttet, d.v.s. kan tett veivhusventilasjon forårske dette? Jeg sjekket oljen på peilepinnen og den var ganske svart (men ikke "majones"-aktig). Eller skal den korte tiden (noen få uker) mellom bytte av veivhusvent og jeg idag så på bilen være nok til at den gugga forsvinner? Jeg skal se på bilen igjen imorgen, og da skal jeg sjekke hvordan kjølevæske ser ut. Er det andre ting jeg bør se på ifbm med dette?

Hvordan synes dere prisen i er i forhold til de punktene jeg har nevnt?

Skrevet

Fin bil! Dette selskapet har solgt noen E39 i det siste.. denne gugga som du viser til er nok bare kondens.. ikke noe problem det :) Ganske vanlig i kulden som er ute nå.. løp å kjøp :) Nydelig fargekombo

Skrevet

Mest sansynlig kondens ja, men for sikkerhets skyld bør du spørre selgeren om du kan få lov til å kjøre en litt lengre tur for å sjekke om det har forsvunnet da.

Skrevet

ser flott ut dette,,, se etter svetting/oljelekk fra framkant av motor toppdekselpakkingn/topp. typisk på dem, se under servooljebeholderen, dra fingra dine langs slangene (oljelekk) foringer i bakstilling (typisk) evnt heis bilen opp i rompa, for å kontrollere dette. (lett) mens motoren går, skru opp oljepåfyllinglokket, om den fusker eller ikke! det som er typisk på dem,

andre ting som er greit å se etter,, mens motor går, kjølevekse (motor på) bobler det, er det dekfekt topppakning, stempelring, samme gjelder det peilepinne, har du mulighet for å kontrollere komp på cyl, er dette lurt!

Skrevet

Jeg ville ha krevd full test av bil på bmw verksted eller naf.

Synes ikke den fargen der skal komme bare av kondens.

Fins et hav av biler, jeg hadde snudd rygge og gått hvis ikke selger hadde tatt en skikkelig test/service på bilen. Har det kommet litt rust, så vet man at det er bare et tidspørsmål før det skyter fart i rust utviklingen, ville krevd at de hadde utbedret de lakkskadene og rusta som er der.

Men for all del, den så fin ut, rett farge kombinasjon, meeeeen.... Dæven det er mange bruktbiler der ute!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...