yngveandersen Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Hei Har en 04 320D M47N som jeg har ett lite problem med. Regelmessig fall av turtall, ikke mye 3-400 omdreininger og kraftig vibrasjon ved fall av turtall. Har fått sjekket feilkoder hos en BMW mekaniker. Fant feilkode på en injektor og en glødeplugg. Byttet injektoren og alle 4 glødeplugger, har også byttet veivhusventilasjonen og satt inn ett nytt luftfilter(sportsfilter). Noen som har vært borti noe lignende?
E36Cab1 Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Har du dette problemet enda eller forsvant det etter denne reparasjonen? Ikke så lett å tyde utifra hvordan du formulerer deg nemlig syns eg. Men ja,uten at eg skal si at det gjelder denne type motor,så er feil på dyser et kjent begrep på common rail motorer etter en tid. Vil anbefale deg å lese denne tråden,her står masse nyttigt om BMW diesel,sikkert også om din motor og andres erfaringer med denne. http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=177720 EDIT: Glemte å nevne at det er vanlig at en får ujamn gange ved dysefeil/lekk. på tomgang ofte,men at den kan virke tilnærmet normal ved belastning.
yngveandersen Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Skrevet Februar 12, 2011 Problemet er fortsatt tilstede etter reparasjonen...
ogee1 Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 Vil anbefale deg å lese denne tråden,her står masse nyttigt om BMW diesel,sikkert også om din motor og andres erfaringer med denne.viewtopic.php?f=1&t=177720 Flott tråd, men det står lite om M47N/M47N2 der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå