Sting3r Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Hei! Da spør jeg spørsmålet som det er mange av oss som trenger klart svar på.. Er det greit for meg og bruke åpent konfilter på min M50B20? Vil dette fungere problemfritt, og ikke skade verken motor eller luftmassemåler? Og er innsatsfilter et bedre alternativ? MVH
Tom K Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Her er det like mange meninger som det finnes filtertyper, du vil ikke få noen merkbar effekt ved å bare bytte filter, konfilter gir en mere hissig lyd da det ikke demper så mye av innsugslyden,konfilter trenger litt jobb for å fungere optimalt, det skal vaskes og oljes regelmessig, innsatsfilter er som regel en bedre løsning men du får ikke den hissige lyden som du får med konfilter, innsatsfilter slipper vel kanskje ikke inn så mye skitt som et konfilter KAN gjøre heller
Tom K Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Hvis du vedlikeholder filteret med vask og oljing så skal ikke motoren ta skade av konfilter, men ikke drukne filteret i olje for da vil motoren suge inn olja og du kan ødelegge lmm, kjøp et kvalitetsfilter og en pakke med filterrens og filterolje fra K&N
Sting3r Skrevet Februar 13, 2011 Forfatter Skrevet Februar 13, 2011 Så da kan jeg kjøre trygt med konfilteret jeg har montert? Dette er et dyrt filter av veldig god kvalitet.
Tommen325 Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Spray også på en moderat mengde olje, og la gjerne filteret tørke over natta på varmekabler eller lignende. Da er det mindre sjangs for at LMM tar skade. =)
Sting3r Skrevet Februar 13, 2011 Forfatter Skrevet Februar 13, 2011 Takk for fornuftige svar Jeg har samme meninger, men hører så mye rart fra folk, og siden BMW er nytt for meg, og jeg er utrolig fornøyd med bilen min!
Hpi Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Her er del 1 av totalt 4 hvor K&N gjør seriøs testing og avliver myten om at slike filter ødelegger LMM. Denne myten er selvsagt et problem for dem som lager disse filtrene også. Absolutt verdt å se disse filmene.
E-39 Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Det lønner seg nok å ha en slange inn mot filteret,som sender kald luft.Det sies at åpent filter suger varmluft fra motoren,ergo tap av effekt.... Hvis du går inn på Schmiedmann.no er det K&N filtere med slange og" varmeskjold"
Tom K Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Varme er stort sett bare et "problem" ved kjøring under 50 km/t. Det kommer mye luft inn i motorrommet når bilen er i bevegelse og det er jo når man er utenfor 50 sone at man kan gasse litt alikevel
Tom K Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Jeg har forresten konfilter på min 523ia og det ble merkbart grøvre lyd etter filterbytte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå