Gå til innhold

Risting under nedbremsing.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen min er ein 528i e39 99mod. Når jeg kjører og skal bremse ned rister bilen kraftig. Hva kan dette være.? hvilke deler i forstillingen kan være gåent.?

mvh

Erling Eikeland

Skrevet

De kan godt bli skeive så fort, om du har dårlige casterstag foringer. Det skjedde på min bil. 2 ganger!

Skift casterstag foringer, monter nye bremseskiver som du har fått på garanti.

Skrevet

skal være et støttestag ( altså støttestag foringer). kan være dette "Otis" kaller casterstagforinger, da jeg ikke er 100% på personbildele navn. om du bremser kraftigt så er rister det ikke så mye ?? eller? men heller med oppbremsing på motorvei for.eks? fra 100 til 80 foreksempel...?

Skrevet
skal være et støttestag ( altså støttestag foringer). kan være dette "Otis" kaller casterstagforinger, da jeg ikke er 100% på personbildele navn. om du bremser kraftigt så er rister det ikke så mye ?? eller? men heller med oppbremsing på motorvei for.eks? fra 100 til 80 foreksempel...?

Ved f.eks 80-100 med svak nedbremsing så rister de ganske mye. Ved hard bremsing.? skal teste de ut i morgen.

Skrevet

Casterstaget er et støttestag til fjørbeinet, så for meg så høres det riktig ut det du sier.

Skrevet

Skiver kan bli skeive samme dag du setter de på. Det er viktig med innkjøring av nye skiver, altså til den grad det er mulig, og unngå harde nedbremsinger, og varmgang i skivene. Dette fordi de ikke er "herdet" enda.. Det blir dem ved vanlig kjøring og stopping etter litt tid.

Men ja, sjekk casterstaga dine, Hvis skivene dine er 6 mnd gamle, og du ikke har merket noe før nå, så er det lite sannsynelig at det er de..

Skrevet
Skiver kan bli skeive samme dag du setter de på. Det er viktig med innkjøring av nye skiver, altså til den grad det er mulig, og unngå harde nedbremsinger, og varmgang i skivene. Dette fordi de ikke er "herdet" enda.. Det blir dem ved vanlig kjøring og stopping etter litt tid.

Men ja, sjekk casterstaga dine, Hvis skivene dine er 6 mnd gamle, og du ikke har merket noe før nå, så er det lite sannsynelig at det er de..

Ja jeg trur de er noe framme i forstillingen som er gåent. Den ristingen har plutselig blitt mye værre nå. Med en gang jeg satte på bremsene merket jeg ingenting så ja, tviler på de er dem. Føler de at dennne ristingen har jeg hatt på alle mine bmw-er.

Skrevet

Dårlige casterstag foringer kan gjøre nye bremseskiver skeive. Så enkelt er det.

Hvorfor byttet du skivene i utgangspunktet?

Skrevet
Dårlige casterstag foringer kan gjøre nye bremseskiver skeive. Så enkelt er det.

Hvorfor byttet du skivene i utgangspunktet?[/quot

Bremseskivene var begynt å bli rustne og såg dårlige ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...