oakland Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Bilen min er ein 528i e39 99mod. Når jeg kjører og skal bremse ned rister bilen kraftig. Hva kan dette være.? hvilke deler i forstillingen kan være gåent.? mvh Erling Eikeland
KKise Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Skeive bremseskiver er en veldig vanlig årsak.
oakland Skrevet Februar 13, 2011 Forfatter Skrevet Februar 13, 2011 Nja bremseskivene er ca 6mnd gamle. Trur du dei kan bli skjeive på den tiden.?
Otis Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 De kan godt bli skeive så fort, om du har dårlige casterstag foringer. Det skjedde på min bil. 2 ganger! Skift casterstag foringer, monter nye bremseskiver som du har fått på garanti.
andyskog Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Casterstag foringer er vel eit problem som går igjen på BMW og gir risting ved bremser... Hatt samme på min E34.
kristianaase Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 skal være et støttestag ( altså støttestag foringer). kan være dette "Otis" kaller casterstagforinger, da jeg ikke er 100% på personbildele navn. om du bremser kraftigt så er rister det ikke så mye ?? eller? men heller med oppbremsing på motorvei for.eks? fra 100 til 80 foreksempel...?
Bimmerfører Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Casterstagforingene ville jeg satt en knapp på her, og når du først skal bytte de kan du likesågodt bytte stabstagforinger, disse koster minimalt
oakland Skrevet Februar 13, 2011 Forfatter Skrevet Februar 13, 2011 skal være et støttestag ( altså støttestag foringer). kan være dette "Otis" kaller casterstagforinger, da jeg ikke er 100% på personbildele navn. om du bremser kraftigt så er rister det ikke så mye ?? eller? men heller med oppbremsing på motorvei for.eks? fra 100 til 80 foreksempel...? Ved f.eks 80-100 med svak nedbremsing så rister de ganske mye. Ved hard bremsing.? skal teste de ut i morgen.
Stoppie_Master Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Jeg ville også byttet hjelpesnekkeforing med arm og ledd. En del man kan skaffe billig også, og man slepper 4hjulskontroll som pluss... Men også mange andre gode tips her!
Otis Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 skal være et støttestag ( altså støttestag foringer). kan være dette "Otis" kaller casterstagforinger, da jeg ikke er 100% på personbildele navn. om du bremser kraftigt så er rister det ikke så mye ?? eller? men heller med oppbremsing på motorvei for.eks? fra 100 til 80 foreksempel...? Casterstaget er et støttestag til fjørbeinet, så for meg så høres det riktig ut det du sier.
Hauso Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Skiver kan bli skeive samme dag du setter de på. Det er viktig med innkjøring av nye skiver, altså til den grad det er mulig, og unngå harde nedbremsinger, og varmgang i skivene. Dette fordi de ikke er "herdet" enda.. Det blir dem ved vanlig kjøring og stopping etter litt tid. Men ja, sjekk casterstaga dine, Hvis skivene dine er 6 mnd gamle, og du ikke har merket noe før nå, så er det lite sannsynelig at det er de..
oakland Skrevet Februar 15, 2011 Forfatter Skrevet Februar 15, 2011 Skiver kan bli skeive samme dag du setter de på. Det er viktig med innkjøring av nye skiver, altså til den grad det er mulig, og unngå harde nedbremsinger, og varmgang i skivene. Dette fordi de ikke er "herdet" enda.. Det blir dem ved vanlig kjøring og stopping etter litt tid. Men ja, sjekk casterstaga dine, Hvis skivene dine er 6 mnd gamle, og du ikke har merket noe før nå, så er det lite sannsynelig at det er de.. Ja jeg trur de er noe framme i forstillingen som er gåent. Den ristingen har plutselig blitt mye værre nå. Med en gang jeg satte på bremsene merket jeg ingenting så ja, tviler på de er dem. Føler de at dennne ristingen har jeg hatt på alle mine bmw-er.
Otis Skrevet Februar 15, 2011 Skrevet Februar 15, 2011 Dårlige casterstag foringer kan gjøre nye bremseskiver skeive. Så enkelt er det. Hvorfor byttet du skivene i utgangspunktet?
oakland Skrevet Februar 15, 2011 Forfatter Skrevet Februar 15, 2011 Dårlige casterstag foringer kan gjøre nye bremseskiver skeive. Så enkelt er det.Hvorfor byttet du skivene i utgangspunktet?[/quot Bremseskivene var begynt å bli rustne og såg dårlige ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå