NBCustom Skrevet Februar 13, 2011 Share Skrevet Februar 13, 2011 Hei. Er journalist-student og skal begynne med semesterprosjekt neste uke. Har problemer med å finne ut hva jeg skal skrive om, pga rimelig drøye restriksjoner på hva vi kan skrive om. Det som interesserer meg mest er selvfølgelig biler, maskiner og alt som kan relateres til dette. Da er mitt spørsmål, hvordan er det å få teste biler hos forhandlere, om du kun skal teste/skrive om det? noen som har noe tips i forbindelse med dette? andre forslag til reportasjer som kan assosieres til motoriserte farkoster? Mvh Anders Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 13, 2011 Share Skrevet Februar 13, 2011 Har lånt mange biler hos forhandlere jeg, men det er jo som interessert i å kjøpe da! Har jo først prata litt om bilen og eventuellt innbyttebilen før selgern får blod på tann og sender med deg en bil på prøveskilt "til i morra"! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Februar 13, 2011 Share Skrevet Februar 13, 2011 Det skulle vel ikke være noe problem å låne en bil noen timer hvis du sier du skal bruke den til en skoleoppgave, det skulle vel være god reklame for butikken det vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spisepinne Skrevet Februar 13, 2011 Share Skrevet Februar 13, 2011 Lånte bil i flere dager hos Møller Bil i Tønsberg når jeg hadde min semesteroppgave og ville lage en presentasjonsfilm for den nye sciroccoen. Så lenge du er seriøs og forklarer/spør på en pen måte skal det normalt sett ikke være noe problem. Du bør riktignok spørre avdelingssjef, og ikke en random selger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goty Skrevet Februar 13, 2011 Share Skrevet Februar 13, 2011 Ville heller latet som jeg skulle kjøpt den, sikrere metode spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Februar 13, 2011 Share Skrevet Februar 13, 2011 Skal du teste en bil hos forhandler,vil jo journalistene gjerne varslet dette et stykke tid i forkant. Å dingle inn fra gata og melde at du skal ha en journalistoppgave og dermed gjerne vil benytte en bil,kan derfor slå litt galt ut. Når man i tillegg til dette faktorerer inn at du tross alt er et av de mest kranglevorne menneskene som hittil har frekventert dette forum (i dine mange brukernavn's form) vil jeg tro du kun får prøvekjøringer på timesbasis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Februar 14, 2011 Share Skrevet Februar 14, 2011 Det er selvfølgelig svært viktig å fremstå på mest redelig måte, så å ha en latent agenda og late som om du skal noe annet en du har til hensikt vil være en dårlig måte å starte ditt arbeid på. Journalister låner ikke biler av BMW forhandlere, men snarere hos importøren, BMW Norge AS. Jeg vil anbefale deg å få tak i presseansvarlig der, forklare ditt behov og se hvordan det går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå