Gå til innhold

Erfaringer med rotrex kompressorkit til E36 325 ønskes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

ser at koed selger ett rotrex kompressorkit til en fullt overkommelig pris (29k) i motseting til ESS som krever heroin for sine kit (60k)

Noen her som har noe som helst erfaring med dette rotrex kitet? (Rotrex C30-84)

Leste på ett utenlandsk forum at det skulle gi c.a 250rwhp og det er jo vel verdt de 30 lappene det koster..

Ang motorstyring, vil det holde med større dyser, justerbar btr og en chip?

Skrevet

Er ikke ESS kompressorene dobbelskru i motsetning til rotrex som er sentrifugal? Isåfall kan det forsvare den høyere prisen hos ESS. Må ha større dyser, justerbar btr og chip eller annen motorstyring som du nevner ja.

Skrevet
Er ikke ESS kompressorene dobbelskru i motsetning til rotrex som er sentrifugal? Isåfall kan det forsvare den høyere prisen hos ESS. Må ha større dyser, justerbar btr og chip eller annen motorstyring som du nevner ja.

Jo, mener å ha lest at ess bruker lysholm twinscrew kompressor i sine kit..

Synes fortsatt at 30 lapper ekstra er litt mye uansett hvilken kompressor de bruker :P

Så lenge rotrex er holdbart slik at man kan bruke bilen hver dag, og gir den effekten de påstår, så vil det nok holde for meg :P

Skrevet

Mulig det, men en dobbelskru leverer hele veien, mens sentrifugal stiger med turtallet.

Skal ikke være noe problem å få dette til å holde til hverdagsbruk. Turbo er jo en velkjent kombo på b25, så ladetrykk er mye brukt og fungerer så lenge det er skikkelig kontroll på motorstyringa.

Skrevet

Har du noe peiling om hvilke dyser jeg bør bruke, evnt forslag om hva jeg burde kjøpe i tillegg til kompressorkitet?

Har tenkt til å bytte topp pakning og ventiltetninger før ett evt kjøp pga høy km stand (270.000)

Er vel ikke så bra å peise på med ladetrykk på en uåpna motor som er gått såpass langt?

Skrevet

hadde nok lagt noen kroner i en brukt motor, overhalt den og montert pressa på den overhalte isteden,da kan du selge den motoren som sitter i bilen når du har bygd ferdig, det koster riktignok noen kroner ekstra men det er en viss risiko å lade på en motor som har passeet 270 000

Skrevet
hadde nok lagt noen kroner i en brukt motor, overhalt den og montert pressa på den overhalte isteden,da kan du selge den motoren som sitter i bilen når du har bygd ferdig, det koster riktignok noen kroner ekstra men det er en viss risiko å lade på en motor som har passeet 270 000

Det er sant, men er jo fullt mulig å overhale den motoren som står i også :)

Regna på det, og det vil koste meg 7k for alt av pakninger, simmeringer, stempelringer, og hele registeret.

Skrevet

Tenkte kanskje du vill bruke bilen mens du bygde motor ;) du slipper jo forholdsvis billig unna alikevel da , og da vet du at motoren tåler litt pisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...