HVH Skrevet Februar 14, 2011 Share Skrevet Februar 14, 2011 Nettopp kjøpt en 2004 318 cab, som gikk som en drøm i 3(!) dager, men som plutselig stoppet igår kveld. Hadde "fusket" litt hele dagen, men ikke veldig. Men på kvelden hakket den veldig, som om den plutselig i ett sekund ikke fikk bensin, for så å gå normalt igjen noen sekunder, inntil den til slutt stoppet helt. Prøvde å starte noen ganger, først startet den og døde igjen, etterhvert startet den ikke i det hele tatt. Bare "kinnet" til det var så lite strøm igjen at den sluttet å prøve.. Har fått tauet den til verksted, men skal reise bort noen dager, så får ikke gjort noe med det før jeg kommer hjem. Noen som har vært borti noe lignende på sin og har en idé om hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 14, 2011 Share Skrevet Februar 14, 2011 Bensinpumpe? Litt vanskelig og si uten noe særlig info. Men det høres jo kanskje ut som den ha rtatt kvelden. Når du vrir tenninga til pos 2. Hører du pumpa gå et sekund eller 2 da? For det skal den gjøra. Begynn med det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HVH Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2011 Ja, det høres ut som om den går. Før jeg fikk bilen tauet til BMW var jeg innom en bensinstasjon og fikk fylt på en 15 liter. Da var bilen tom for strøm så den startet ikke. BMW diagnostiserte den idag og den viser ingen feil, og da de fikk strøm på den startet den umiddelbart og gikk som en klokke. Det var helt umulig da den døde for meg. Men da BMW fikk den var det jo 15 liter til på tanken. BMW sier nå at det ikke er noe de kan gjøre...Jeg mistenker jo at bilen igjen vil stoppe når den går under kvart tank, og det blir surt å gå og vente på det når den allerede er inne... Tips om hva jeg skal gjøre...kjøre den til under kvart tank og vente på at den dør igjen er utrolig irriterende..ideer om hvilken del som er feil på som bare gir seg utslag under kvart tank som ikke vil vise på diagnostiseringen, men som jeg kan be BMW se manuelt på? Synes vel kanskje Bavaria kunne sjekket litt mer før de sier at "det ikke er noen feil på bilen"...den døde jo... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rønneber`n Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Aldri feil å ha bensin på tanken! Om ikke motorlampa lyser, ere nok en mistanke om lite bensin ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffe Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Kan jo vere at bensin måleren din viser feil og at du har kjørt den tom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HVH Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2011 Bensin er kult men det rimer ikke med forbruket at tanken skulle være tom. Fylte den helt opp og kjørte 580 kilometer. Hvis det er måleren det er noe i veien med så har jeg jo brukt godt over literen på mila.. det får jeg ikke helt til å stemme, for det var langkjøring på jevnt cirka 90 km/t. Den skal vel ikke bruke så mye? Men forbruket er jo forutsatt at tanken rommer 63 liter da.. Kan det ha skjedd noe med lufting etc som gjør at den er sugd flat? at det rett og slett er mindre bensin i tanken enn jeg tror? Er det lett å få sjekket opp? Hehe, føler seg jo som verdens største dust når man har tauet den inn, og det ikke er noen feil på den og den starter med en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Om batteriet var tomt kan det jo være dynamoen er gåen.. målte de at den fikk 13-14V? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HVH Skrevet Februar 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2011 Ikke noe feil på batteriet annet enn at jeg tømte det da jeg forsøkte å få start på den før jeg fylte på ekstra bensin... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rønneber`n Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Kaldt vær.. lite bensin igjen på tanken... osv.. Fyll opp og bank innpå med kondensfjerner. Tut og kjør.. (med cab`n nede ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå