wicky124 Skrevet Juni 29, 2011 Share Skrevet Juni 29, 2011 Ved import av varer til Norge er det kun mat og klesvarer det er toll...Resten av mva! Så du har nok fått mva/toll krav som da tilsier: varens verdi + fraktkostnad = sum som brukes til å beregne momskrav. Om varen er verdt under 200kr eller er sendt som gave med verdi inntil 1000kr inkludert frakt, så er det momsfritt. Men da må det stå på proforma fakturaen at dette er en gave. Gaver kan dog kun sendes mellom privatpersoner. Om pakken er sendt fra firma må du dessverre betale mva. Men som jeg ser flere skriver, så kan du vel kontakte selger og få mva beløp refundert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet Juni 30, 2011 Share Skrevet Juni 30, 2011 Selger ber meg om å kontakte posten. Han stiller seg ikkje ansvarlig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 1, 2011 Share Skrevet Juli 1, 2011 Hva står det på proforma fakturaen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juli 1, 2011 Share Skrevet Juli 1, 2011 Pakka er i hvertfall godt merket.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 1, 2011 Share Skrevet Juli 1, 2011 Som sagt... er forskjell på toll og moms.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juli 1, 2011 Share Skrevet Juli 1, 2011 tja, mine 2 pakker gikk inn uten noen som helst ekstra kostnad, 8-10 pers på Volvoforumet har også fått pakken uten ekstra avgift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Juli 1, 2011 Share Skrevet Juli 1, 2011 Hvilken pris har han oppgitt på pakkene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juli 1, 2011 Share Skrevet Juli 1, 2011 1099,- Norske på mine, dette var før tilbudet kom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet Juli 1, 2011 Share Skrevet Juli 1, 2011 Ja så måtte selfølgelig eg vere den første som får tollavgift. Eg berre betaler så eg får pakken min. Gidd ikkje å styre. Men det er irriterende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet Juli 6, 2011 Share Skrevet Juli 6, 2011 600kr måtte eg betale for å hente ut pakken på posten. Håper eg blir fornøyd. 2100kr er jo litt penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Juli 6, 2011 Share Skrevet Juli 6, 2011 Smell på, og ta gjerne bilder underveis, og ved sluttresultat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Juli 6, 2011 Share Skrevet Juli 6, 2011 Det her har jeg titta på og.. Ser frem til å høre noen erfaringer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsegutt Skrevet Juli 7, 2011 Share Skrevet Juli 7, 2011 Spent jeg også, men ser ikke ut som noe dukker opp. 4 uker siden jeg betalte til dem. 2 uker etterpå fikk jeg en beklagelse at det hadde tatt tid ,men at betalingen var ok. 2 uker etter det igjen etterlyste jeg hvor det hadde blitt av, men fremdeles ingen svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Juli 7, 2011 Share Skrevet Juli 7, 2011 kan nok lønne seg å ringe, de er litt dårlige på å svare på mail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Juli 7, 2011 Share Skrevet Juli 7, 2011 Du heter vel ikke tilfeldigvis tom kenneth? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå