Gå til innhold

Nyttig info ang turbokonvertering bmw motorer side 1


Anbefalte innlegg

Skrevet
høres nesten ut som bensintrykket faller (bensinpumpa som ikke gir nok) kjøp deg bb lamda så ser du dette kjapt.

Når du sier det kan det stemme, gasspjeld sensoren kan vel ikke ha noe med dette og gjøre ? at den står i same modus hele tiden så gjernen ikke får signal om at jeg gir full gass så pumpa mater på med bensin ? ivertfall så er det 4 like kontakter med meg som passer på gasspjeldsensoren... så lurer på om jeg har tatt feil der..

Skrevet
høres nesten ut som bensintrykket faller (bensinpumpa som ikke gir nok) kjøp deg bb lamda så ser du dette kjapt.

Har prøvd å sei det til han på PM...

Skrevet
høres nesten ut som bensintrykket faller (bensinpumpa som ikke gir nok) kjøp deg bb lamda så ser du dette kjapt.

Har prøvd å sei det til han på PM...

Noen tips til hvor dem selger bb lamda da :) ?

  • 1 month later...
Skrevet
har ett lite spørsmål angående valg av bensinpumpe. jeg skal kjøre e85 på 680cc dyser på min m20b26 turbo effekt tenker jeg at jeg begrenser til ca 350- 400 hk hvor stor bensinpumpe trenger jeg og hvilken type tåler e85?

Dette lurer jeg og på:-)

det holder med en 044 pumpe til dette formålet.men snakker vi 400 whp så er det i grenseland og da må man kjøre 2 stk for og være sikker

  • 2 weeks later...
Skrevet

Hei. Er det noen her som vet om noen her i østfold som kan hjelpe meg med å få bilen min til å funke? Jeg har en 523i E39 med turbokit som jeg ikke har montert selv. Jeg hadde tenkt til å prøve å gå litt over dette selv og sette meg inn i det, men nå har jeg ikke noe sted å stå lenger så nå har jeg prøvd å finne et firma (eller noen andre) som kan hjelpe meg. Det jeg vet om bilen er at den har lavtmontert turbo, bytta dyser (usikker på hvor store de er, men de er grønne ihvertfall) front montert ic. Det ble også sagt at de hadde bytta chip for at vanosene skulle fungere. Jeg har egentlig ikke peiling i det heletatt noe dere sikkert skjønner utifra hva jeg skriver, og det var jo litt dristig å kjøpe denne bilen, men jeg har lest meg frem til at man kan kjøre den på 0,5 bar og da skal det jo være til en hvis grad holdbart. Jeg har prøvd å få tak i Anders Ringstad og sendt en mail til VS motor men det er ikke noe svar å få. Den lader 0,7 bar nå så nå bruker jeg den ikke engang. Det virker som den får altfor mye bensin på lavt turtall og muligens for lite når turboen begynner å lade. Når turboen begynner å lade så kutter den nesten med en gang å begynner å fuske å tulle, men det går ann å hjelpe den oppover så går det ann å klemme til på litt høyere turtall noen ganger. Er det andre firmaer eller ivrige privatpersoner som dere vet om som kan hjelpe? Bilen har vel vert ett prosjekt som noen plutselig ikke gadd å holde mer på med.

Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg til å begynne med investert i en bredbåndslambda for å se åssen blandinga er, hva som skjer når den begynner å kødde. Greit å begynne der, ellers blir det å famle i blinde.

Vet ikke om det kan være no hjelp i å ta en diagnose forå lese ut evt. feilmeldinger.

Når det kommer til ladetrykket spørs det hva som er er grunntrykket i wastegatefjøra, vet du du om det er noe ekstern ladetrykksjustering på den? Tenker da på boostcontroller/blødeventil e.l.

Skrevet

Da skal jeg gjøre det. Jeg er usikker på hvor jeg stiller på ladetrykket men jeg tenkte å se på det i kveld. Skal sjekke hvor store dysene er også. Er bredbåndslambda dyrt? Takker for et ålreit svar om åssen jeg går fram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...