Gå til innhold

M50b25 innsug på M52,hva må gjøres?


E-39
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger man kun å montere et adapter kit på M50 manifolden for at det skal fungere på M52

"Dyserail og Fuelrail" passer det rett på?

Ser på Schmiedmann at det er komplett sett til ca 5400,-

Kun innsug på Koed ca 1300,-

Ser på Vac tuning at de selger adapter.

Noen som har peil på dette :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gasspejeld må også byttes.

Det var ihvertfall det eneste jeg byttet. Jeg kjøpte ferdig moddet kitt(andre fester på m50 innsuget) fra england. Kostet ikke all verden, men husker jo såklart ikke hvor jeg kjøpte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke gasspjeld må byttes ?

Men har funnet en kit med alt som trengs, så lenge du har innsug. Tenkte jeg skulle handle derifra når jeg skal hive på m50 innsug på min bil.

http://m50manifold.com//index.php?optio ... &Itemid=40

Det settet er alt som må monteres på M50 innsuget for at det skal funke?

Det var en fornuftig pris også!

det er alt du trenger ja. Trenger ikke å bytte over noe gasspjeld ihvertfall.....du kan gjøre de for å få de lille ekstra men ikke nødvendig.

Lenger ned i linken der står det DIY tråder så bare se der hvordan det monteres ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bilen i Signaturen din du tenker på? altså en 98 520? det kan du bare glemme, det vil ikke fungere i det hele tatt.

Disse kittene er for å få mer luft inn på M52B25 og M52B28 motorene, ikke M52B20.

Man trenger heller ikke å bytte noe gasspjeld, det man gjør er å få borret opp spjeldet man har dette for å få litt mer i bunnregister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bilen i Signaturen din du tenker på? altså en 98 520? det kan du bare glemme, det vil ikke fungere i det hele tatt.

Disse kittene er for å få mer luft inn på M52B25 og M52B28 motorene, ikke M52B20.

Man trenger heller ikke å bytte noe gasspjeld, det man gjør er å få borret opp spjeldet man har dette for å få litt mer i bunnregister.

Det hører jeg de fleste si,men jeg har snakket med en Mekanikker hos Schmiedmann. De selger både Alpina og M50b25 innsug til 520-523-528.( M52 motorene har samme gasspjeld og innsug,men mindre Lmm på 520. )Man mister noe moment på turtall under ca 4000 rpm som han sa. Min er chippet og det er visst avgjørende for å beholde en del moment i bunn. Fra ca 4300-6000 vil den gå en del bedre. For all del,det gir mye mere effekt på 2,5-2,8 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...