katjaa Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Mange av dere syns vel jeg er kjempedum nå. Men er faktisk bare en jente på 19 år.. som skal polere bimmern min ;p men har aldri gjort dette før.... pliis forklar meg?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
katjaa Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2011 dere er inne å ser! men ingen som kan svare meg? hvordan gjør jeg dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 http://www.detailersclub.no/index.html/ ... mies-2-r14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Sørg for at bilen er ren og tørr, det bør være brukbar temperatur i lokalet du står, gjerne 15+ eller mer. Smør ut litt polish på et lite område som for eks en skjerm eller dør, ikke legg på for mye og masser det ut med sirkelbevegelser, la det tørke og poler bort det hvite belegget med ei tørr og ren myk fille, det kan være lurt og få litt hjelp første gang hvis du er usikker på dette, ikke smør polish på gummilister og lignende for det blir veldig stygt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Detailers er vel litt ekstremt for en som lurer litt på polish av bilen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirsan Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 http://www.autoglym.com/no/ Også går du inn på car care guide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Mange av dere syns vel jeg er kjempedum nå. Men er faktisk bare en jente på 19 år.. som skal polere bimmern min ;p men har aldri gjort dette før.... pliis forklar meg?! Ingen synes du er dum når du spør om noe du er usikker på, hvordan skal man ellers lære hvis ikke man kan spørre andre ? her på forumet har vi alle vært nybegynnere en gang så det er bare å spørre i vei, det er masse folk med kunnskap her inne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Helt enig med Tom K, start med det som er enkelt, manuell påføring av polish! Da får du en blank bil Alle bilutstyrsforretninger selger produkter fra Meguiars og Turtle wax som har forklaringer på baksiden. Men bare husk at bilen skal være fullstendig ren, og det betyr bruk av avfetting og helst en runde med clay bar (fjerner fastsittende skitt på bilen). Det må som Tom sier være varmt i det lokalet du skal bruke. Ikke gjør det i 2 plussgrader på gårdsplassen. Det er ikke så vanskelig å få en mer enn god nok beskyttelse av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
katjaa Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2011 Tuuuuusen takk alle dere )) supre forslag!! som sagt.. hadde dere ikke forklart, kunne jeg godt funnet på å bare ordne dette på gårdsplassen er superfornøyd nååå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Mange av dere syns vel jeg er kjempedum nå. Men er faktisk bare en jente på 19 år.. som skal polere bimmern min ;p men har aldri gjort dette før.... pliis forklar meg?! Ingen synes du er dum når du spør om noe du er usikker på, hvordan skal man ellers lære hvis ikke man kan spørre andre ? her på forumet har vi alle vært nybegynnere en gang så det er bare å spørre i vei, det er masse folk med kunnskap her inne Enig +1 Og velkommen til Bimmer.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre Hånde Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Ikke glem å legge ut bilder av bilen etter vel utført jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Bilxtra og Torshov har i tillegg kataloger fulle med instruksjoner på hvordan du skal gjøre det, bare å spørre etter. Hvis du er interessert i en litt mer avansert, men bedre metoder kan du sjekke ut disse her: http://www.detailersclub.no/index.html/_/guider/helt-ny-mht-bilpleie-r18 http://www.detailersclub.no/index.html/_/guider/bilpleie-for-dummies-2-r14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Da jeg polerte min første bil, handla jeg Meguiars "3-step" pakke. Denne er egentlig ganske lett og håndtere. For min del har jeg NULL tålmod, men klarte faktisk å bruke en hel dag på bilen. Bilen jeg polerte var en hvit E30. Første steg er jo så klart å avfette bilen bra. Deretter vaske den med en god shampo, og la bilen tørkes heeelt ren. etter at bilen er tørr, så kan du starte med lakkrensen. Lakkrensen var det som gjorde mest utslag på fargen for min del faktisk. Etter at jeg påførte litt på den ene pad`en, så jobba jeg med små deler av gangen. Startet vel med 1/3-del av panseret. Etter at du har jobba inn dette, så tørker du av med den fiberkluten som er med. Husk og ikke bruk samme pad og fiberduk på lakkrens/polish osv, men bruk en til hver Etter at jeg hadde gjort det på hele bilen, så startet jeg med poleringen. Samme prosedyre som sist, med små områder, og sirkelbevegelser Siste step er vel en type lakkforsegling. Denne påføres på samme måte som de andre Om dette er helt riktig, vet jeg ikke, men jeg fikk i alle fall et bra resultat til å være "førstegangspolerer", og synes det var veldig greit og jobbe med Koster ikke alt for mye for et slikt sett, og alt du trenger følger med i pakken. Lykke til, å legg ut bilder av bilen før og etter behandling, om du kaster deg ut i jobben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Forresten, det er ikke så bra å polere ute midt på vinteren. Ikke akkurat perfekt temparatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Forresten, det er ikke så bra å polere ute midt på vinteren. Ikke akkurat perfekt temparatur... Helt sant. Syntetiske sealere som f. eks. Step 3 i Meguiars sin pakke, Autoglym Extra Gloss Protection osv. trenger helst over 15 grader og aller helst et døgn eller 12 timer med herdetid for å få lengst mulig holdbarhet i tillegg. Generelt fungerer også polish dårlig under 10 grader.. Du trenger heller ikke bruke sirkelbevegelser, ingenting i veien for å dra frem og tilbake Det er bare noe av gamlegutta som bruker Colorfresh fra TW som mener du skal bruke sirkelbevegelser.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå