Gå til innhold

hva tror folk om denne airbagløsningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stod jo ikke akkurat hva dette er for noe, men regner med det er en dummy som lurer bilen til å tro at det alltid sitter noen i passasjersetet. Er mange slike tilgjengelig på E-bay f. eks. til en billig penge.

Så lenge det er snakk om en bil som trolig blir kondemnert i en så kraftig smell at airbagene utløser spiller det ingen rolle, ettersom sensormattens eneste funksjon er å unngå at airbagene på passasjersiden utløses hvis ingen sitter der under en kollisjon. Om denne er defekt slik at lampen lyser, eller bilen blir lurt av en dummy vil airbagen uansett bli utløst i en kraftig nok kollisjon.

Har montert en slik selv for øvrig.

Skrevet

Kjøpte min for en billig penge på Ebay, og brukte 10 min. på monteringen.

Jeg kommer til å opplyse om at jeg har montert dette når bilen skal selges.

Skrevet
Kjøpte min for en billig penge på Ebay, og brukte 10 min. på monteringen.

Link ??

Snakket med ett volvo verksted i dag og fikk dett også delvis bekreftet fra BT og NAF, hvor det muligens vil komme nye regler ang dette.

Reglenen vil trolig gå ut på at det vil bli en 2. anmerkning på airbaglampa, siden dette kan medføre til sikkerhetsbrist mtp om airbaggen løser ut eller ikke, og at det også spiller på frykt om at airbaggen kan utløses under kjøring pga feil.

Så slik jeg da forstod disse så vil ikke biler med airbag-lampa som lyser pga feil, bli godkjent hvis denne regelen blir endret.

Tyskland, danmark, england og frankrike skal etter sigene visst nok pr i dag være så strenge at de gir kjøreforbud pga dette.

• 3 weeks later...
Skrevet

Har dessverre ingen link for hånden, er en stund siden jeg kjøpte den. Burde ikke være vanskelig å finne tilsvarende da.

Skrevet

http://shop.ebay.com/i.html?_kw=e46&_kw=airbag&_dmpt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories

Nå har jeg kjøpt denne, montert, og vips så er airbaglampa ikke noe problem lenger.

Lampa lyser i ca 10sek etter start før den slukker.

Monteringen tok ikke mange minuttene.

Av med minuspolen på batteri, koble vekk ledningen på boksen under setet, plugget inn den lille røde, på med minuspolen, satte på tenningen slettet feilkoden og vips så er alt normalt.

30dollar totalt inkl frakt pluss 5min jobb :-)

Hvis jeg noen gang kommer til å selge bilen vil jeg opplyse om dette, men bilen blir nok min til det ikke er mer igjen av den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...