barsken Skrevet Februar 19, 2011 Skrevet Februar 19, 2011 Har en 520iA som jeg helst skulle ha byttet gearkasse til manuel. Er ikke den største eksperten på bmw så trenger litte granne hjelp! Lurer på hva jeg evt. må ha av deler og hva som evt. må gjøres utenom. Takk for svar!
bmw520 Skrevet Februar 19, 2011 Skrevet Februar 19, 2011 er en del du trenger, så en donorbil hadde vært greit du trenger iværtfall kasse,pedalsett,mellomaksling og giroverføringen. er nok noe mer, men husker ikke i farten.
barsken Skrevet Februar 19, 2011 Forfatter Skrevet Februar 19, 2011 er en del du trenger, så en donorbil hadde vært greit du trenger iværtfall kasse,pedalsett,mellomaksling og giroverføringen. er nok noe mer, men husker ikke i farten. såpass ja, må bytte svinghjul også da eller? skal det ikke ligge en guide eller noe sånt på forumet her?
nimitz Skrevet Februar 19, 2011 Skrevet Februar 19, 2011 Hvorfor kjøpe automat når det er manuel som er tingen, eller omvendt?? Har jeg aldri forstått. Det blir jo det samme som om jeg skulle kjøpe dieselbil som foretrekker bensin for så og bytte motor:-// Tungvint spør du meg.
korny Skrevet Februar 19, 2011 Skrevet Februar 19, 2011 du trenger ikke pedalbox bare clutch pedal og sylinder. du må ha girkasse komplett med giroverføring,svinghjul,cluth,mellomaksel,sylinder nede ved kassen,rør i mellom og bremseveskebeholder med utak til cluth. så må du koble park\nøytralsperren, og så er du klar. sikkert noe småtteri eg glemmer, men har bygget om 6 nå og må bare si det eg sier til alle. Det er ikke vits....
SweetBMW Skrevet Februar 19, 2011 Skrevet Februar 19, 2011 Hvorfor er det ikke vits mener du Korny? Men ja, jeg kanke komme på noe du har glemt. Jo kanskje instrument clusteren da denne vil vist PNRD osv osv i dashen.
korny Skrevet Februar 19, 2011 Skrevet Februar 19, 2011 fryktelig mye jobb for lite gevinst om du skjønner.. p,n,r,1,2,3 blir dødt når du fjerner kassa riktig.. men har du checkkontroll får du opp getribeprogram. dette er eg ikke sikker på om kan fjernes...
SweetBMW Skrevet Februar 19, 2011 Skrevet Februar 19, 2011 Nja det var det da. Har akkurat bygd om min fra auto tilmanuell og jeg bytta hele cluster jeg til manuell M3 cluster. Men detta var jo pga jeg måtte ha ned vekta når jeg bytta til6er motor. Da hadde jeg litt å gå på fra auto tilmanuell mtp vekt =) Autolaten er TUNG
korny Skrevet Februar 19, 2011 Skrevet Februar 19, 2011 du snakker e36..? er det ikke e34 ha spør om? E36 er samme men bare mye enklere. e34 e32 har ett litt mer innvikla system. hadde din e36 display i spedo på gir?
S.Hafsmo Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 Jeg måtte bytte pedalboks på min E34 når jeg byttet fra automat til manuell. Dog er det 2 forskjellige patenter på fjæra som klemmer clutchpedalen tilbake, og jeg er usikker på om forskjellen er årsmodellbasert eller om det er motorbasert. Om trådstarter er interessert ligger det bilder av ombyggingen på side 35 i tråden signaturen min linker til. Vedr. cluster er jo dette veldig lett å bytte, samt at om du har hjernen til en manuellgiret bil og bytter alt dette mener jeg at du slipper den nevnte getriebe program feilmeldingen.
S.Hafsmo Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 Står det ikke bare 520i da? kan jo være en F10.
korny Skrevet Februar 21, 2011 Skrevet Februar 21, 2011 Jeg måtte bytte pedalboks på min E34 når jeg byttet fra automat til manuell. Dog er det 2 forskjellige patenter på fjæra som klemmer clutchpedalen tilbake, og jeg er usikker på om forskjellen er årsmodellbasert eller om det er motorbasert. Om trådstarter er interessert ligger det bilder av ombyggingen på side 35 i tråden signaturen min linker til. Vedr. cluster er jo dette veldig lett å bytte, samt at om du har hjernen til en manuellgiret bil og bytter alt dette mener jeg at du slipper den nevnte getriebe program feilmeldingen. kan du vise på bildet hvor det skar seg? har rotet med dette såpass mye at eg ikke kan skjønne at eg bare har hatt flax for og si det slik... tok det ene bildet og merket hva du trenger og se etter... det i den røde ringen settes over.. eg pleier og bytte cluth pedal også, men denne kan kuttes på samme bredde som en vanlig. er bare platen du trykker på som er breiere..
S.Hafsmo Skrevet Februar 21, 2011 Skrevet Februar 21, 2011 Jeg trodde faktisk først de var helt like når jeg hadde tatt dem ut, men festet på fjæra under clutchen er sveist i resten av pedalboksen. Forøvrig brukte jeg ikke så alt for mange timer på å bytte dette, så om jeg skulle gjort det om igjen skulle det ikke tatt lange tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå