Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt problemer med vindusviskerene mine. Problemene har kommet nå i vinter, sannsynligvis som følge av tung snø på ruta. Til å begynne med, så stoppa vindusviskerene midt på ruta, men etter gjentatt bruk, kom de seg ned til bunnen igjen. MEN nå stopper vindusviskerene på toppen, og d ser ikke ut til at det vil gå tilbake til normalen. Hvorfor har dette skjedd? og er det bare å løsne på de og sette dem manuelt tilbake i normal stilling? Noen andre som har hatt dette problemet?

Skrevet
Har litt problemer med vindusviskerene mine. Problemene har kommet nå i vinter, sannsynligvis som følge av tung snø på ruta. Til å begynne med, så stoppa vindusviskerene midt på ruta, men etter gjentatt bruk, kom de seg ned til bunnen igjen. MEN nå stopper vindusviskerene på toppen, og d ser ikke ut til at det vil gå tilbake til normalen. Hvorfor har dette skjedd? og er det bare å løsne på de og sette dem manuelt tilbake i normal stilling? Noen andre som har hatt dette problemet?

Jeg hadde samme problem på min, har nå skiftet viskermotoren og alt fungerer normalt igjen :D

Søk på: "viskerproblem e39" så finner du en del tips :)

Skrevet

Vindusviskerene fungerer helt normalt, men "problemet" er at de tror de er nede når de er oppe, vist du skjønner. E nok sannsynligvis bare å løsne dem, og sette dem på igjen når de står i "nedre" stilling, men d hadde vært kjekt om noen kunne fortalt meg hvorfor d ble sånn i utgangspunktet.

Tipset du gav meg er ett litt anna problem enn hva jeg har...

Skrevet

På andre biler så er det en sensor inni motoren som forteller viskeren hvor den står og dermed treffer rett posisjon. Vil veldig sterkt anta at det er dette som er problemet på din bil.

Skrevet
Vindusviskerene fungerer helt normalt, men "problemet" er at de tror de er nede når de er oppe, vist du skjønner. E nok sannsynligvis bare å løsne dem, og sette dem på igjen når de står i "nedre" stilling, men d hadde vært kjekt om noen kunne fortalt meg hvorfor d ble sånn i utgangspunktet.

Tipset du gav meg er ett litt anna problem enn hva jeg har...

Når viskerene fungerer, går de tregere en vanlige?

Skrevet
og er det bare å løsne på de og sette dem manuelt tilbake i normal stilling? Noen andre som har hatt dette problemet?

Mener jeg hadde omtrent samme problem for noen år siden. Det var da en skrue nede i mekanismen en sted som hadde løsnet. Tror det var en skrue som festet et stag til en aksling, hvis det gir mening. Husker desverre ikke detaljene, men det var egentlig ganske åpenbart bare man begynner å skru i vei nedi der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...