slippern Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 Har idag en Audi A4 1.8 1998 modell som jeg egentlig er fornøyd med, men vil ha noe nytt.. Kom over en BMW 316 1999 med 1.9l motor. KM: 215000 Bilen er strøken bortsett fra litt rust på pansre og ene døren, komplett service heftet. Intriøret er fint fint osv Bilen har ikke vært i drift i 1år pga eieren tenkte han skulle fikse rusten og så selge bilen men det ble aldri tid til det... Eieren skal ha 35000kr, noe som er billig iforhold til mange andre 316 ute på autodb.no og finn. Bilen har i hele sitt liv vært kjørt av voksne folk. Så,, hva er skummelt med BMW? er 1.9 motoren solid iforhold til 2.0l --> som hadde problemer med toppen osv?
Endre Hånde Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 Bør ikke by på større problemer det. Hvor har du det fra at 2.0-> har problemer med topper?
Reef89 Skrevet Februar 22, 2011 Skrevet Februar 22, 2011 Ingenting er skummelt det som vertfall er sant er at jeg aldri skal ha noe som helst annet merke til privat bil enn BMW the ultimate driving machine, men ville nok gått for en 2.0 eller større:) mer solid.
slippern Skrevet Februar 22, 2011 Forfatter Skrevet Februar 22, 2011 316 motorene har problemer med topper som slår sprekker, dyrt mysterium er min erfaring..Dette er og lite attraktive biler, så ville nok tenkt meg om 3 ganger før jeg hadde kjøpt en slik en.. Med mindre dette skal være en billig bruksbil som det ikke er nøye med, og du har tenkt og ha den i laaaang tid.. Jobber selv hos BMW forhandler.. Snakket med en kar som er BMW mekaniker og kjenner disse bilene inn og ut.. Også flere andre som har hatt 320, 325 har opplevd at toppen slår sprekker... Ingenting er skummelt det som vertfall er sant er at jeg aldri skal ha noe som helst annet merke til privat bil enn BMW the ultimate driving machine, men ville nok gått for en 2.0 eller større:) mer solid. Er student så en 2.0l eller større blir iallefall alt for dyrt.. Alternativet er en Audi coupe med rekke femmer og quattro
Endre Hånde Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 Vel, det skal du ta med en klype salt. Topper som har sprukket har helst en årsak. På M50 fks, var det en for dårlig vannpumpe en stund som røyk. Om man da kjørte videre ble det for varmt og større skader vil jo da komme. Det at BMW etter tidlig M20 har dårlige topper er en myte. Om du foretrekker understyrt Audi, så er jo det et greit alternativ, men noe billigere er jo ikke de å eie.
slippern Skrevet Februar 23, 2011 Forfatter Skrevet Februar 23, 2011 Sprekker toppen så blir iallefall det jæklig dyrt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå