Gå til innhold

Fjerne vippbare pyntelista over radio E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal installere dynavin i bilen min og lurer på hvordan jeg kan ta av den vippbare pyntelista på radioramma uten å ødelegge den? (i tilfelle jeg skulle ville reversere monteringen igjen)

Kan ikke finne noen fremgangsmåte på dette noe sted, og jeg skjønner ikke hvordan man skal gjøre det utifra å se på ramma..?

Skrevet
Eg trur du må ta av pyntelista på hanskerommet først.

viewtopic.php?f=10&t=178849

Ja det er klart.

Jeg har tatt ut hele ramma av dashbordet grunnet montering av hualingan tidligere som jeg ikke var fornøyd med. Med Hualingan må du ha ut hele den originale radioramma. Men Dynavin bruker den originale ramma så da må den vippbare pyntelista demonteres.

Skrevet

Luka går fint å fjerne med litt tålmodighet,den sitter limt på men kan greit løsnes med en flat skrutekker eller smørkniv,varm den opp skikkelig med en hårføner,sitter noen sorte limklumper på bak som du kan ta vekk med en skarp kniv,bryt det forsiktig løs,du vil merke at limet slipper.Dette gjelder kun dekorlista hvis den skal byttes,monteres igjen med dobbelsidig teip,eller noe lim som ikke fester permanent.Skal hele vippelista fjernes så må hanskerommet fjernes så du kommer til,du er litt heldig hvis du klarer å fjerne den uten at den blir ødelagt(egen erfaring)

Skrevet
Luka går fint å fjerne med litt tålmodighet,den sitter limt på men kan greit løsnes med en flat skrutekker eller smørkniv,varm den opp skikkelig med en hårføner,sitter noen sorte limklumper på bak som du kan ta vekk med en skarp kniv,bryt det forsiktig løs,du vil merke at limet slipper.Dette gjelder kun dekorlista hvis den skal byttes,monteres igjen med dobbelsidig teip,eller noe lim som ikke fester permanent.Skal hele vippelista fjernes så må hanskerommet fjernes så du kommer til,du er litt heldig hvis du klarer å fjerne den uten at den blir ødelagt(egen erfaring)

Altså den vippelista sitter fastmontert i ramma som holder MID og CD/Kasettspiller.

Den ramma har jeg demontert ut av bilen (Ja skrudde av nedre del av dashbordet for å gjøre det) så jeg står med den i hånda. Skal ha av hele luka da jeg skal montere dynavin som er en 16:9 multimedieenhet som fyller hele plassen der (som originale 16:9 navien gjør).

Skrevet

Om du ser der hvor denne luka er festet så ser du noen fjærer og noen små pinner som holder hele luka, bare ta en tang å vri litt på de til du får dradd de ut, har akkurat gjort det samme selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...