Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Etter at min vakre E46 endte som vrak, har jeg nå gått til innkjøp av en 116i '06. Sommersesongen nærmer seg med stormskritt og siden jeg la pigg på sommerfelgene er jeg på utkikk etter nye.

Har prøv å gjøre en del research på hvilken innpress som går, og er lovlig på disse bilene, uten å finne et klart svar. I følge enkelte felg-kalkulatorer på diverse nettsider kan bilen tåle ET35, mens andre nettsider ser ut til å mene at jeg må et sted mellom ET40 og ET45.

Har funnet et flott sett i 8x18, 5x120 og ET38. Har også et par sett jeg har kikket litt på i ET37.

Spørsmålet er vel relativt enkelt for de som kan å regne på dette; hvor går grensen for hvilken innpress jeg kan ha (med lavprofil-dekk), og hvor går grensen i forhold til loven? Jeg ser i hovedsak etter 8" brede felger.

På forhånd takk for hjelpen

- SondreK

Skrevet

Når det gjelder loven, så kan du endre sporvidden 15mm pr. aksel, d.v.s. 7.5mm pr. side. Så vidt jeg vet er standard innpress på E87 42mm. Du kan altså bruke alt fra ET35 til ET49 uten papirer.

Når det gjelder hva som passer, så mener jeg det noen som kjører 8x18 ET37 med 225/40-18 uten at det subber, mens andre får litt subbing. Her har hjulgeometri og buen på dekket litt å si.

Hvis du putter på 205-dekk, bør det være klaring uansett, uten at jeg kan love det.

Skrevet

Flott, takk for hurtig svar. Kjører nok på med 225/35. Bilen er ikke senket, så burde vel gå greit da jeg har sett en senket 1-serie med ET35, uten at jeg vet noe om årsmodell eller motor (er forresten 135i og muligens 128i bredere?)

Skrevet

225/35-18 er et par prosent mindre enn standard. Er det ikke bedre med 225/40-18?

Tror alle E87 har samme bredde på hjulhusene. Har ikke noe å si om det er 116d eller 130i. Bortsett fra 1 M coupe, selvsagt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...