Gå til innhold

Pris på E39 520i touring?


 Share

Anbefalte innlegg

Du bør fikse det som er feil først, med AsC/ABS ute av funksjon + airbaglys senker verdien svært mye. Man kan aldri være sikker på hva som er fei, og hvis det er så enkelt å fikse, hvorfor gjør du det ikke da? At airbaglyset lyser på alle disse er bare tull og tøys, noen får problemet ja, men da er det vanlig å faktisk fikse det. Med den km.stand du har vil jeg si 45.000,- Om du fikser alt sammen inkl. bremser og visker ca. 55.000.-

Det er mye som gjør at jeg ikke ville kjøpt den, dårlig vedlikehold og du vet ikke når siste sevice ble tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv tenkte jeg 50, egentlig ja. De andre prisene er nokså optimistisk.

Jeg tenker også å gjøre det, men tenkte å legge den ut først, og hvis noen vil ha den og ordne det er jo det greit. Oftest får du ikke igjen det du bruker på å sette i stand, men tenker å beholde bilen om jeg ikke får nok for den, så fiksa skal det bli uansett.

Airbaglyset er utrolig vanlig feil siden det er airbag-sensormatta i passasjersetet som har gått, har sett mye av dette. Det er litt pes å fikse på skinnsetene, derfor gjør jeg ikke det, for de funker uansett. Går derimot an å sette inn en motsand, som jeg ser flesteparten gjør, i følge google resultater. Men vil la ny eier ta det valget. Og det er vanlig måte å ordne det på.

Dårlig vedlikeholdt er den ikke, og det følger jo med servicebok hvor det står. Har glemt å sjekke dette, men. Er noen ti tusen siden, mens det er allikevel ordnet etter det, men privat av forrige eier (uten jeg selv stoler blankt på det, men vet hvertfall oljevedlikehold er gjort, samt har noen kvitteringer)

Tenker å la det gå over helga før jeg eventuelt ordner alt og deretter skal ha litt mer for den.

Men ja, takk for konstruktiv tilbakemelding! Under 50 i den stand den er nå så beholder jeg den heller i hvertfall.

Edit: Sist service på verksted 216k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har nå sondert markedet litt mer enn før jeg sa den prisen som jeg sa.

Jeg og vil nå legge meg på maks 50000,- for bilen.

En kompis av meg skulle selge en 520i 2002 med 160000km, den gikk for 90000,- til slutt. Men han ville bli kvitt den relativt fort da.

Prisene på e39 har ramlet veldig mye siden f1x ble lansert virker det som...

Det er veldig mange e39 der ute nå, og veldig mange av dem ser ut som de er kjempeflott, men ingen vil ha dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv tenkte jeg 50, egentlig ja. De andre prisene er nokså optimistisk.

Jeg tenker også å gjøre det, men tenkte å legge den ut først, og hvis noen vil ha den og ordne det er jo det greit. Oftest får du ikke igjen det du bruker på å sette i stand, men tenker å beholde bilen om jeg ikke får nok for den, så fiksa skal det bli uansett.

Airbaglyset er utrolig vanlig feil siden det er airbag-sensormatta i passasjersetet som har gått, har sett mye av dette. Det er litt pes å fikse på skinnsetene, derfor gjør jeg ikke det, for de funker uansett. Går derimot an å sette inn en motsand, som jeg ser flesteparten gjør, i følge google resultater. Men vil la ny eier ta det valget. Og det er vanlig måte å ordne det på.

Dårlig vedlikeholdt er den ikke, og det følger jo med servicebok hvor det står. Har glemt å sjekke dette, men. Er noen ti tusen siden, mens det er allikevel ordnet etter det, men privat av forrige eier (uten jeg selv stoler blankt på det, men vet hvertfall oljevedlikehold er gjort, samt har noen kvitteringer)

Tenker å la det gå over helga før jeg eventuelt ordner alt og deretter skal ha litt mer for den.

Men ja, takk for konstruktiv tilbakemelding! Under 50 i den stand den er nå så beholder jeg den heller i hvertfall.

Edit: Sist service på verksted 216k

Da er det på tide med skikelig service nå, vedlikehold er jo mer enn oljeskift.

Om du fikser alle feilene er det lettere for kjøperen å tro at bilen er skikelig passet på. Om du selger den med så mange forskjellige ting som må gjøres vil man ikke tro at du har villet brke noe penger på den. Godt vedlikeold betyr å fikse feilene sånn noenlunde kort tid etter de dukker opp slik at det ikke samler seg opp mange ting. Jeg tror at selv om du kanskje ikke går så mye i pluss om du reparerer feilene tror jeg den vil bli mye mer lettsolgt. Du må ikke misforstå meg, jeg sier ikke at bilen din driftsmessig er i dårlig stand, bare at det er litt for mange ting som ikke virker. Lykke til med salget. Hvilken bil vil du kjøpe nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir litt mye lamper. Hehe.

Og takk for god konstruktiv tilbakemelding!

Tror nok den kan bli mer lettsolgt, ja! Og jeg skrur jo alt selv med hjelp og får billige deler, så!

Jeg tenkte at hvis jeg får 55 hvertfall så kunne jeg få kjøpt bilen til en kammerat. 2000 Passat Highline. Langt fra like kul, så er litt usikker, men tenkte at får jeg råd (inkl da å selge bilen) så kan jeg hit it!

Så planen nå: fikse alt på bilen, dokumentere alt av det, utføre inspeksjon 2 (har pairer på hva det er) og shine den opp generelt. Så får jeg se om jeg får igjen nok og om den blir solgt, og at passaten ikke er solgt.. Er kjempeglad i bilen, så beholder den gjerne ellers :) selger den ikke om jeg ikke får råd til passelatn!

Støken E39 snart da; med mindre noen ringer og vil ha den og fikse det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre har prisene på E39 falt en god del i verdi. Det er dusinbiler som V70,Mondeo,Passat osv....

Det er nok avgjørende at servicer er fulgt samt at den er godt vedlikeholdt og den er feilfri for at man skal oppnå priser på 50-70000.- på 97-99 520/523 med km på 2-300000.

Kjøpte selv en 98 520 med skinn og komplett service hefte. Den hadde 1 eier og rustfri. Hadde gått 210`

Jeg betalte da 80000,-( i en bruktbilforretning sommer 2010) Alt av vedlikehold gjort hos Bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeah, merker det her. Har sunket litt for mye i pris i vinter egentlig.

Ja, er litt på overtid med service, men tenkte å gjennomgå service-checklsita, så da er det jo nylig gjort. Den er jo i hovedsak å sjekke ting..

Er heldigvis vedlikeholdt hos BMW i norge og tyskland før og ting er skifta, står notiser i heftet.

Men får se om jeg får 55+det jeg bruker på deler for den, så selger jeg. Hvis ikke beholder jeg den, for er en skikkelig digg bil!

Jaja, blir noen kule dager fremover med full overhaling da :) Spørs om jeg har hjerte til å selge den etter det! Her blir det powerflex!

Takk til alle for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeah, merker det her. Har sunket litt for mye i pris i vinter egentlig.

Ja, er litt på overtid med service, men tenkte å gjennomgå service-checklsita, så da er det jo nylig gjort. Den er jo i hovedsak å sjekke ting..

Er heldigvis vedlikeholdt hos BMW i norge og tyskland før og ting er skifta, står notiser i heftet.

Men får se om jeg får 55+det jeg bruker på deler for den, så selger jeg. Hvis ikke beholder jeg den, for er en skikkelig digg bil!

Jaja, blir noen kule dager fremover med full overhaling da :) Spørs om jeg har hjerte til å selge den etter det! Her blir det powerflex!

Det er nok like greit å beholde sin Bmw,for du skal bra opp i pris for å få samme komfort og kvalitet som en E39.

Volvo V70 er komfortable biler,men bør nok ha 180 hk turbo. Hadde en med 2,0 -126 hk og den brukte sikkert 15 sek fra 0-100... Sinke! Men bedre seter og plass skal man lete lenge etter.

Takk til alle for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...