bmw525tdi Skrevet Februar 26, 2011 Skrevet Februar 26, 2011 Hei. Har en e39 toruing. 525tds 99mod. 485000 km Fikk en telefon av dama når hun skulle på jobb i morges. Hun sa at alt som lyser i dashbordet til normalt lyser. Hun glødet motoren, som hun alltid får beskjed om. Men når hun da vridde nøkkelen vidre så sier det bare "klikk klikk klikk klikk klikk". Jeg anslo da at det måtte ha noe med at batteriet var tomt/deffekt. Eller at det var dynamoen som var gåen. Men dynamoen ble byttet for 11mnd siden, samtidlig som nytt batteri ble innkjøpt (gelebatteri) Men har da prøvd å koble bilen sammen med min svigerfars. Koble startkablene som de skulle. Glødde bimmern, men det klikket bare fortsatt.. Men jeg kunne merke at det dimmet ned lysene hans. Men ingen reaksjon kun "klikk klikk klikk klikk" Kan det være startmotoren som er gått? Har noen her kanskje hadd samme problem før? Mvh Magnus
Mikael-B Skrevet Februar 26, 2011 Skrevet Februar 26, 2011 Prøv å kakk forsiktig på starteren/innslaget. Høres ut til å være den som har satt seg.
bmw525tdi Skrevet Februar 26, 2011 Forfatter Skrevet Februar 26, 2011 Prøv å kakk forsiktig på starteren/innslaget. Høres ut til å være den som har satt seg. Takk for svaret Skal prøve å få flyttet bilen til en løftebukk en plass iallefall. Slik at man kommet til startmotoren. Men er dette et svakhetsploblem eller er dette noe som kan skje alle når som helst?
Mikael-B Skrevet Februar 26, 2011 Skrevet Februar 26, 2011 Kan vel egentlig skje hvem som helst og når som helst, at starter eller innslag låser seg/blir ødelagt.
Hpi Skrevet Februar 26, 2011 Skrevet Februar 26, 2011 Prøv tykkere startkabler, en kald diesel trenger MYE strøm for å dra starteren, har du noen 10m2 klarer ikke disse å mate nok strøm igjennom. Bruk helst 25m2 på dieselbil eller dobbelt sett med 10m2.
bmw525tdi Skrevet Februar 26, 2011 Forfatter Skrevet Februar 26, 2011 Kan vel egentlig skje hvem som helst og når som helst, at starter eller innslag låser seg/blir ødelagt. Da har jeg iallefall fått ordnet meg med løftebukk.. Så blir jeg vell å fikse meg en ny starter.. For bilen har gått så langt, og har blitt startet så mange ganger.. Så det er ikke rart at noe går Men takk for raske svar
bmw525tdi Skrevet Februar 26, 2011 Forfatter Skrevet Februar 26, 2011 Prøv tykkere startkabler, en kald diesel trenger MYE strøm for å dra starteren, har du noen 10m2 klarer ikke disse å mate nok strøm igjennom. Bruk helst 25m2 på dieselbil eller dobbelt sett med 10m2. Takk for tips Billigere enn å kjøpe ny starter iallefall (om det funker da)
Mikael-B Skrevet Februar 26, 2011 Skrevet Februar 26, 2011 Prøv tykkere startkabler, en kald diesel trenger MYE strøm for å dra starteren, har du noen 10m2 klarer ikke disse å mate nok strøm igjennom. Bruk helst 25m2 på dieselbil eller dobbelt sett med 10m2. De skal være nok dimensjonerte originalt, men er det et dårlig batteri, en dårlig starter, iskald motor (typ 15 minus og nedover) og kabler som har irra mye, kan det lønne seg å bytte ja.
bmw525tdi Skrevet Februar 26, 2011 Forfatter Skrevet Februar 26, 2011 Prøv tykkere startkabler, en kald diesel trenger MYE strøm for å dra starteren, har du noen 10m2 klarer ikke disse å mate nok strøm igjennom. Bruk helst 25m2 på dieselbil eller dobbelt sett med 10m2. De skal være nok dimensjonerte originalt, men er det et dårlig batteri, en dårlig starter, iskald motor (typ 15 minus og nedover) og kabler som har irra mye, kan det lønne seg å bytte ja. Tyder mye på at det er starteren som er gåen.. Bilen har jo startet sine ganger på 485000 km +grader var det iallefall.. Et sykt batteri står i bilen. Så er nok iallefal ikke der problemet ligger.. Samt at dynamoen ble byttet ifjor. Vet noen om ca pris på ny starter til e30 touring? Kommer meg ikke inn på gs nå.
hao Skrevet Februar 26, 2011 Skrevet Februar 26, 2011 Var det for enkelt å lade batteriet? +1 Temmelig sikker på at det er batteriet. Hvis batteriet er gåent vil du aldri få nok strøm ved å koble til startkabler da et ødelagt batteri kommer til å ta all strømmen som blir gitt. Du må i så fall koble fra org. batteri og bruke kun startkabler. Men da er det fortsatt sannsynlig at du får for lite strøm gjennom små kabler. Du kan heller ikke si at batteriet ditt er oppladet etter at du skrev innlegget. Sett batteriet til lading 12-24 timer og se. Lysene dine skal ikke bli vesentlig dårligere ved å kjøre starter. Bare så vidt du kan se det
Leo Skrevet Februar 26, 2011 Skrevet Februar 26, 2011 +1 batteri og +1 på starter Det klikker begge gangene har jeg opplevd. Men en kakk på starteren og oppladet batteri/gode startkabler gir svar Kakk før om mens en prøver og turne den...... På snaue 500k og nok starteren moden for skifting uansett.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå