Gå til innhold

På'n igjen 318iS--->M3 3,2l Godkjent hos BT


bård
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 220
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dårlig med farge på bilen foreløpig, venter på lakkereren som har vært usedvanlig treg nå, men håper på i helga. Tok et par bilder av bilen som den står nå.

Fikk henta rutene fra Ruteknekt i Skien, topp resultat og god service fra gutta der som vanlig. Har brukt 35% det er nok på en bil med helsvart interiør syntes jeg. Ikke pent hvis det blir for mye heller.

Resultatet:

1iww0alt5ejh4wi9k4d0.jpg

zg1xkge5p4t890orzv7v.jpg

M3 ratt og girkule med lys settes inn når bilen er ferdig lakkert.

f2hmsmutratg7woguq14.jpg

Svart Vader og svart taktrekk blir aldri feil på blå bil:)

6wc41i2lbv6iab9na8kr.jpg

t5o3fnwnku3wgql592e9.jpg

Hjulbuene bak er byttet, valset og grovsparklet

kfafcxn8h3ut16qepmdl.jpg

ajmxm5if5mv6xwkmk6uv.jpg

Klarte å finne litt rust på bakluka, så har slipt ned dette og lagt på sink.

868llv9zizrzo7kcuiko.jpg

Måtte fjerne en del av kittet på falsen, fikk slipt vekk all synlig rust. Problemet er jo at denne rusta kommer fra innsida, så får legge lit voks fra innsiden etter lakk. Noen som har formeninger på om det bør kittes på nytt eller ikke? Sånn jeg ser det så vil det syntes veldig raskt hvis/når rusta sniker seg frem igjen og da er det ikke for seint å gjøre noe med den. Men hvis jeg kitter så vil det ta mye lenger tid før evt rust syntes og da er det kanskje for seint å fikse på den. Noen som har anbefalinger?

u1it2kt03mlzybnu3y26.jpg

fq9xf9qod0p1c872bbxc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Hvordan går det her, Bård? ;)

Bilen er ferdig bygd og godkjent. Ny eier var å hentet den i dag, men den ble i hui og hast rullet svartmatt for han som skulle ha bilen skulle på ferie med bilen. Jeg har hatt litt ymse problemer med lakkerer/lakkboks, så lakk har blitt utsatt og utsatt. Så fikk hivd noe farge på bilen så han kan kjøre med den i ferien, så blir den lakkert etter ferien når lakkboksen er helt klar.

Litt kjipt å levere fra seg en bil som ikke er skinnende blank, men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
står på veldig med E36 ser jeg Bård! =P ser ut til å bli fin den M3'en! hvordan funker 325'en? må si jeg savner noen ganger hehe! du fikk oblater til slutt eller?

Ja blir noen timer på de om dagen, har en jeg skal bli ferdig og klar til lakk ila juli så da må jeg stå på vettu. Blir garasje så fort den er ferdig, denne i tråden her, kommer tilbake for lakkering etter sommeren. Så når begge er ferdig og garasjen er på plass så begynner jeg på en e46 m3 jeg kjøpte for en stund siden. Frister mest å begynne på e46'n men:)

325 fungerer greit, tror trøstelageret er gåent så må av med kassa igjen. Oblater har jeg ikke fått enda, men kommer sikkert ila uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe tips til hva jeg må fo å få godkjent 320/328 e36 bygg? :) Ser du jobber med e36 selv.

Papirer på delene du bruker, hvilke deler du bytter og en oversikt over hva som skiller de aktuelle modellene. Så er du godt igang, det varierer mye fra BT i forskjellige steder i landet hva de krever og hvordan de vil ha ting gjort. Så begynn med å sende de en søknad så ser du hva de krever..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer bare på hva du betalte for soting av ruter, hos Ruterknekt? :)

Kan ta det på PM om du vil det.

Bare å dra innom Pål og høre det, er nok litt forskjellig pris på når jeg kommer med alle ruter løse og du evt har alle i bilen. Tar mye lengre tid når rutene står i bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe tips til hva jeg må fo å få godkjent 320/328 e36 bygg? :) Ser du jobber med e36 selv.

Papirer på delene du bruker, hvilke deler du bytter og en oversikt over hva som skiller de aktuelle modellene. Så er du godt igang, det varierer mye fra BT i forskjellige steder i landet hva de krever og hvordan de vil ha ting gjort. Så begynn med å sende de en søknad så ser du hva de krever..

Tenker på å kjøpe en m52b28, og understell til min 320 men hvordan papirer må jeg ha på mptor og understell da? Bare salgsmelding på delene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...